اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وجود ضعف اساسی در مسیر رشد اقتصادی کشور

منتخب مردم رودسر و املش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به رونق تولید، توسعه اقتصادی و معیشت مردم گفت: شاید دولت و قوای سه‌گانه در حوزه تولید کارهایی انجام داده باشند اما تأثیر چندانی در زندگی مردم نداشته و این نشان می‌دهد که یک ضعف اساسی در مسیر رشد اقتصادی کشور وجود دارد.

وجود ضعف اساسی در مسیر رشد اقتصادی کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به انتخاب «جهش تولید» به‌عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این موضوع را نباید به‌عنوان یک شعار در نظر گرفت بلکه باید یک راهبرد و نقشه راهی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته تأکیدات رهبر انقلاب حول محور اقتصاد مقاومتی بوده است، افزود: ما باید بتوانیم رونق تولید، توسعه اقتصادی و معیشت ملت را در اولویت همه فعالیت‌های خود قرار دهیم تا آثار آن در زندگی مردم به‌طور ملموس دیده شود.

منتخب مردم رودسر و املش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته «رونق تولید» شعار سال انتخاب شد اما متأسفانه آثار آن بر سفره مردم دیده نشد، تصریح کرد: شاید دولت و قوای سه‌گانه در حوزه تولید کارهایی انجام داده باشند اما تأثیر چندانی در زندگی مردم نداشته و این نشان می‌دهد که یک ضعف اساسی در مسیر رشد اقتصادی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، کار جهادی را نیاز اساسی مملکت دانستند، گفت: کار جهادی یعنی اینکه فراتر از شرح وظایفمان کار مضاعف انجام دهیم و با توجه به امکانات موجود در کشور و تکیه‌بر توان داخلی برای رسیدن به یک شرایط مطلوب شبانه‌روز تلاش کنیم تا شاهد جهش در تولید و تقویت بنیه اقتصادی کشور باشیم.  

صفری با تأکید بر لزوم توجه به بحث «تولید جهش» در کنار «جهش تولید» افزود: با توجه به اینکه در نظام مدیریتی کشور ما به اندازه کافی به کار جهادی توجه نکردیم بنابراین برای تحقق شعار امسال نیازمند یک پیوست فرهنگی به نام «تولید جهش» هستیم تا دولتمردان و همه قوا ما بتوانند یک حرکت تمام‌عیاری را انجام دهند و با تلاش مضاعف و کار شبانه‌روزی و جهادی شعار امسال را عملیاتی کنند. 

وی با اشاره به برجام و بحث تحریم‌ها که نباید مانع توسعه و پیشرفت کشور باشند، تصریح کرد: ما در کشور قابلیت‌های زیاد و ظرفیت‌های بسیار بزرگی داریم که متأسفانه به‌خوبی از آن‌ها استفاده‌نشده و اگر بتوانیم از حداقل‌های این استعدادها به‌خوبی استفاده کنیم قادریم تا در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و تولیدات دیگر از جایگاه بهتری برخوردار باشیم اما متأسفانه عدم توجه به این ظرفیت‌ها موجب ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم شده است.

منتخب مردم رودسر و املش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تحقق شعار سال را مستلزم توجه همه ارکان حاکمیتی به این مسئله دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال و تولید بیشتر در کشور همه نگاه‌ها نباید به دولت باشد بلکه قوای سه‌گانه، نهادهای مختلف و مجلس در این مسیر می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند و می‌طلبد تا همه ارکان جامعه باروحیه جهادی و انقلابی برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه دشمنان و فراهم کردن زمینه رشد و توسعه کشور تلاش کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول