اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بازگشایی 500 جاده روستایی و فرعی مسدود به علت سیلاب/ انسداد 12 راه فرعی برای مقابله با شیوع کرونا

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر از 630 راه روستایی و فرعی مسدود به علت سیلاب فقط 130 راه روستایی مسدود است، گفت: امدادرسانی به این روستاهای سیل‌زده از طریق خودروهای کمک‌دار انجام می‌شود.

بازگشایی 500 جاده روستایی و فرعی مسدود به علت سیلاب/ انسداد 12 راه فرعی برای مقابله با شیوع کرونا

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین  وضعیت جاده‌ها در استان‌های سیل‌زده کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اظهار داشت: از حدود 620 راه روستایی مسدود در جنوب و شمال استان کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان، اغلب جاده‌های روستایی باز شده است و کمتر از 130 راه روستایی مسدود به علت سیلاب داریم. 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد 50 راه روستایی کماکان باز نشود و آن هم به دلیل آن است که از امشب سامانه  جدید وارد کشور می‌شود و روز آینده در این مناطق بارش شدید خواهیم داشت و در این 50 راه روستایی هم اغلب جاده‌ها از مسیر رودخانه عبور کرده است و تا فروکش شدن کامل آب، امکان بازگشایی مسیر فراهم نیست. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با این حال امدادرسانی از طریق خودروهای کمک‌دار به این روستاها تا زمان فروکش شدن آب انجام می‌شود. 

اکبری بیان کرد: در حال حاضر هیچ جاده اصلی و جاده فرعی مسدود به علت سیلاب نداریم و فقط 12 راه فرعی مسدود داریم که آن هم از سوی مقامات محلی در راستای مقابله با شیوع کرونا مسدود شده است. 

وی ادامه داد:‌ تا شب گذشته برای بازگشایی جاده‌های مسدود به علت سیلاب، 890 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و 174 اکیپ راهداری،‌بازسازی راه‌ها را انجام داده‌اند، البته در این مدت در همه استان‌های سیل‌خیز، اکیپ راهداری داشتیم، اما در جنوب و شمال استان کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان دوسوم اکیپ‌های راهداری مستقر بودند. 

وی با بیان اینکه 174 اکیپ بازسازی جاده‌ها در حال حاضر در استان‌های مذکور فعال هستند، گفت:‌ از 630 راه روستایی و فرعی مسدود به علت سیلاب، در حال حاضر فقط 120 راه روستایی مسدود داریم، البته در این مدت راه‌های فرعی و اصلی نیز به علت سیلاب مسدود می‌شد که تعداد آنها انگشت‌شمار بود و بلافاصله بازگشایی می‌شد.

معاون سازمان راهداری گفت: خسارت اولیه محورهای مواصلاتی آسیب دیده از سیل، 600 میلیارد تومان برآورد شده،‌ اما این رقم باید پس از تائید استانداریها به وزارت کشور اعلام شود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول