اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تولید علم و پژوهش لازمه جهش در کشاورزی/گیلان در مقابله با کرونا موفق عمل کرد

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تولید علم و پژوهش را لازمه جهش در حوزه کشاورزی دانست.

تولید علم و پژوهش لازمه جهش در کشاورزی/گیلان در مقابله با کرونا موفق عمل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی نژاد امروز در نخستین نشست برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی گیلان در تالار غدیر استانداری با بیان اینکه جهش تولید نیازمند کار مضاعف و ویژه در این زمینه است، اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های فراوان در بخش نیروی انسانی و منابع طبیعی است و می‌تواند در حوزه اقتصاد سرآمد سایر استان‌ها باشد.

وی با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی ماهر در استان در تمامی ابعاد ازجمله در حوزه بهداشت و درمان، افزود: گیلان علیرغم اینکه جزء استان‌های درگیر کرونا بود اما با تلاش و مجاهدت نیروهای خبره خود توانست موفق عمل کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تحقق جهش تولید را مستلزم توجه به تولید و منع واردات کالاهای مشابه داخلی برشمرد و گفت: برای تحقق جهش تولید باید جلوی واردات بی‌رویه را گرفت و علاوه بر آن از شرکت‌‌های دانش‌بنیان که به‌عنوان موتور متحرک اقتصادی  هستند بیشتر بهره گرفت.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس دهم بر ضرورت پرداختن بیش‌ازپیش به تولید علم و پژوهش در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: اگر به فکر جهش در کشاورزی هستیم باید به تولید علم و پژوهش در این‌ زمینه بیشتر توجه کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به جذب اعتبارات ملی در جهت توسعه استان، بیان کرد: یک‌صد میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی به گیلان اختصاص‌یافته چون در بسیاری از ردیف‌ها، منابع اختصاص‌یافته پاسخگوی تکمیل طرح‌ها نبود.

کوچکی نژاد با انتقاد از اجرای عجولانه طرح‌های بوم گردی در گیلان طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: اعتقاددارم اگر اقتصاد گردشگری در روستاها توسعه پیدا کند بسیاری از روستاییان خودشان خانه خود را به آن اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به نقدینگی مازاد در دست مردم، گفت: نقدینگی موجود در دست مردم باید به بخش اقتصاد سوق داده و به‌ویژه در حوزه کشاورزی و صنعتی هزینه شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول