اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان عراق: خروج نظامیان آمریکایی تأثیری بر توان نیروهای عراق نخواهد داشت

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که خروج نظامیان آمریکایی از این کشور هرگز تأثیری بر توان نیروهای عراقی نخواهد داشت.

پارلمان عراق: خروج نظامیان آمریکایی تأثیری بر توان نیروهای عراق نخواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد رضا» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تأکید کرد که خروج این نظامیان هرگز تأثیری بر توان نیروهای عراق ندارد.

رضا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «نیروهایی که از عراق خارج شدند نقش چندانی نداشتند و لذا توان بازدارندگی نیروهای عراق خواه در مرز و یا در داخل کشور از خروج این نظامیان متأثر نخواهد شد».

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان همچنین گفت که «علت اصلی خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها، تصمیم پارلمان درباره ضرورت اخراج نیروهای بیگانه از کشور است».

او گفت که در آینده شاهد خروج نیروها از دیگر پایگاه‌ها خواهیم بود اما تا به الان خروج نیروها از دو پایگاه عین الأسد در الأنبار و حریر در أربیل تأیید نشده است و ممکن است خروج از این دو پایگاه به تعویق بیفتند.

پیشتر اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش کرد که نیروهای (تروریست‌) آمریکایی که از سال‌ها پیش در پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل مرکز استان نینوی (در شمال عراق) مستقر بودند،‌ خارج و به پایگاهی دیگر در عراق منتقل شدند. 

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی از دیروز چهارشنبه کار انتقال تجهیزات لجستیک از پایگاه هوایی القیاره را آغاز کرده و فرماندهی آن را به «فرماندهی عملیات نینوی» واگذار کردند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول