اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رصد 2 هزار واحد صنفی در زنجان توسط ناجا/ پلمب 6 واحد صنفی

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان به رصد فعالیت اصناف در سطح شهرستان بعد از مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: در این راستا 25 واحد تشکیل و با رصد بیش از 2 هزار واحد صنفی، به حدود 173 واحد تذکر و اخطار داده شده و در نهایت 6 واحد صنفی هم به دلیل عدم توجه به تذکرات پلمب شده است.

رصد 2 هزار واحد صنفی در زنجان توسط ناجا/ پلمب 6 واحد صنفی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آرش خلخالی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا اظهار کرد: این همه‌گیری تعادل روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و بازتاب‌های اجتماعی هم داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با بیان اینکه نیروی ناجا ارتباطات وسیعی با مردم دارد، افزود: این نیرو از زمان شیوع ویروس کووید، اقداماتی را در سه بعد انتظامی- اجتماعی، فرهنگی- آموزشی و در نهایت عملیات روانی انجام داده است.

وی با تاکید بر حضور 24 ساعته نیروی انتظامی در ورودی‌های اصلی شهر زنجان با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در این راستا با توجه به رضایت مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی، به نظر عملکرد نیروی انتظامی قابل قبول بوده است.

خلخالی به رصد فعالیت اصناف در سطح شهرستان بعد از مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اشاره و تصریح کرد: در این راستا 25 واحد تشکیل و با رصد بیش از 2 هزار واحد صنفی، به حدود 173 واحد تذکر و اخطار داده شده و در نهایت 6 واحد صنفی هم به دلیل عدم توجه به تذکرات پلمب شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با تاکید بر اقدامات فرهنگی و آموزشی و پلیس افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، تقریبا همه نیروهای ناجا در سلامت کامل به سر می‌برند و همچنین در این رابطه مشاوره‌های لازم به نیروهای داخل سازمانی و حتی مردم عادی و مراجعان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: صنوفی که مایحتاج عمومی مردم را تامین و توزیع می‌کنند، برای فعالیت در این ایام مشکلی نخواهند داشت.

خلخالی در پاسخ به سوالی در مورد برخورد قاطع‌تر با متخلفان قرنطینه خانگی گفت: باید متوجه بود که حدود 30 تا 40 درصد مردم هنوز لزوم حفظ سلامتی خود و نزدیکانشان را با رعایت اصول بهداشتی و اصل در خانه بمانیم را باور نکرده‌اند و اقناع این افراد وظیفه همگانی است.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه ارائه تذکر به اصناف از 48 ساعت گذشته آغاز شده است، افزود: با حضور در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر، ضمن تلاش برای تشریح وضعیت برای اصناف، که اغلب هم با قبول مسؤولیت اجتماعی واحدهای خود را تعطیل کرده‌اند، در نهایت با متخلفان برخورد انتظامی شده و در صورت ادامه تخلف برخورد خواهد شد.

وی به ارائه سوبسید توسط دولت به دست‌فروشانی که از وضعیت به وجود آمده دچار مشکل شده بودند اشاره و تاکید کرد: با ارائه این کمک، فعالیت این قشر در معابر عمومی به شدت کاهش یافته است هر چند ممکن است برخی هم فعالیتی داشته باشند که در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

خلخالی با بیان اینکه سفرهای نوروزی با وجود کاهش، قطع نشده است، ادامه داد: نیروی انتظامی با همراهی پلیس راهور و حتی پویش‌های مردمی اقدام به کنترل ورود خودروها و افراد غیربومی به شهرها کرده است، ولی در مورد کنترل و یا ممنوعیت تردد همشهریان در سطح شهر، در حال حاضر ماموریتی ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه حضور و فعالیت نیروهای ناجا فقط مربوط به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیست، ادامه  داد: این نیرو، ماموریت‌های تعریف شده دیگر در راستای کاهش تهدیدهای اجتماعی هم بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای برخورد با محتکران اقلام بهداشتی در این ایام فعالیت قابل توجهی را انجام داده است، افزود: در این راستان متخلفان این حوزه که در برخی موارد اقلام تاریخ مصرف گذشته را هم عرضه می‌کنند، پرونده‌هایی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هم در این نشست ضمن تشریح همکاری ارگان‌های مختلف با دانشگاه از جمله نیروی انتظامی آماری از وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در سطح استان را ارائه کرد.

اسماعیل رحمانی با بیان اینکه یک هزار و 363 بیمار مشکوک به کووید 19 به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، افزود: از این تعداد 470 نفر ابتلای قطعی به این بیمار داشته‌اند و در حال حاضر 326 بیمار در مراکز درمانی بستری و 310 نفر هم ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول