اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

60 اختراع توسط جوان ایلامی بدون یک مورد حمایت از مسوولین

جوان دره‌شهری در حالی شصتمین اختراع خود را به ثبت رسانده که اذعان می‌کند حتی یک مسوول از وی حمایت نکرده است.

60 اختراع توسط جوان ایلامی بدون یک مورد حمایت از مسوولین

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نقش مهم مخترعان و نخبگان در جامعه بر کسی پوشیده نیست، آنان که با ایده پردازی و تفکر خلاقانه نقش مهمی در توسعه پایدار جامعه ایفا می‌کنند توجه به نیازهای اساسی نخبگان و اتخاذ راهبردها و راهکارهای عملی برای استفاده از این توانایی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شیوع ویروس کرونا باعث افزایش شدید تقاضا برای ماسک شده و در سراسر جهان اکنون کمبود ماسک‌های پزشکی وجود دارد، این در حالی است اختراعات جوانان کشورمان هنوز به دلیل بی‌سلیقگی و بی‌توجهی برخی مسوولین یا اجرایی نمی‌شوند یا در خانه خاک می‌خورند.

کلید «جهش تولید» در دست جوانان ایرانی است

مخترعین و نخبگان کشور منتظر همت و حمایت مدیران دولتی هستند تا با عزمی راسخ فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید را به بهترین شکل در کشور عملیاتی کنند و در سنگر تولید مانند سنگر نبرد ایستادگی کنند، اما باید دید آیا این امر توسط مسوولین ارشد محقق خواهد شد؟

در کنار رونق اقتصادی برای تحقق جهش تولید باید فرهنگ سازی مناسبی برای استفاده از تولیدات ملی در کشور انجام گیرد که در این خصوص رسانه‌ها نقش مهم و سازنده‌ای دارند و اگر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی توسعه یابد، می‌تواند زمینه ساز صادرات کالاهای ایرانی باشد؛ اما واقعیت این است موضوع مهم حمایت از آن اختراع برای رسیدن به تولید انبوه است؛ متاسفانه در سطح استان ایلام برخی از افراد که می‌توانند در این زمینه به جوانان کمک کنند حاضر به این کار نیستند، آنها نمی‌خواهند هزینه ریسک برای تولید صنعتی یک اختراع و فکر را بدهند.

60 اختراع توسط جوان ایلامی بدون یک حمایت از مسوولین

در این راستا پیمان کولیوند مخترع جوان دره شهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: تاکنون توانسته‌ام بیش از ۶۰ اختراع در زمینه‌های پزشکی، نظامی، صنعتی، را ثبت کنم ولی با صراحت می‌گویم هیچ حمایتی توسط هیچ ارگانی از من نشده است.

وی به نمونه تولید و تایید شده نانو ماسک آنتی باکتریال اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا تولید این ماسک می‌تواند نقش مهمی در سلامت مردم خصوصا پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها داشته باشد.

این مخترع جوان دره شهری تصریح کرد: استنشاق اسانس موجود در آن نقش قابل توجهی در کنترل سیستم عصبی مرکزی دارد و در طب سنتی برای درمان صرع استفاده می‌شود.

کولیوند یادآور شد: از مسوولین می‌خواهم  از این طرح حمایت کنند چرا که حمایت از این طرح نه تنها به سلامت کشور بلکه زمینه اشتغال را نیز برای جوانان فراهم می‌کند.

پیگیر اقدامات مخترع دره شهری هستیم

در ادامه یارالله نصیری مدیرکل صنعت معدن و تجارت ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: حمایت از طرح‌های ابتکاری و نوین همیشه در دستور کار دولت بوده و طبق قوانین ما نیز حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی محروم و حمایت همه جانبه از طرح‌های ابتکاری و قرار دادن تسهیلات طولانی مدت در روند کاری اداره صنعت، معدن و تجارت است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت ایلام تصریح کرد: این مخترع با مراجعه به اداره صنعت ضمن معرفی طرح و داشتن شرایط لازم ما نیز از آن طرح حمایت خواهیم کرد و پیگیر طرح مربوطه هستیم.


انتهای پیام 970813/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول