اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فعالیت 13 بانک نشا در قائم‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‎شهر با اشاره به اینکه 13 بانک نشاء دراین شهرستان فعالیت دارد،گفت: صاحبان و فعالان بانک‌های نشا براساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی، در فرآیند پرورش نشا، از ملزومات بهداشت فردی استفاده کنند

فعالیت 13 بانک نشا در قائم‌شهر

مجید جعفری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد: تاکنون  6 هزار  هکتار از شالیزارهای شهرستان قائم‌شهر شخم و شیار، یک‌هزار و 840  هکتار آب تخت اولیه و 200 هکتار بذر پاشی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‎شهر با بیان اینکه  64   آببندان در سطح  300 هکتار با حجم آبگیری  5 میلیون مترمکعب در روستاهای این شهرستان وجود دارد، افزود: تاکنون   85 درصد از آببندان‌های این شهرستان آبگیری شده است.

این مسؤول با تاکید به مدیریت مصرف آب کشاورزی و صرفه جویی در میزان آب مصرفی برای ذخیره رطوبت و از بین بردن علف های هرز، به شالیکاران توصیه کرد، هر چه سریع‌تر نسبت به شخم و شیار زمین‌های شالیزاری خود اقدام کنند.

وی  به کشاورزان  توصیه کرد بذور مورد نیاز را از مراکز توزیعی  که جهاد کشاورزی معرفی می‌کند، تهیه کنند.

 جعفری با بیان اینکه در سال "جهش تولید" باید در تولید  محصولات کشاورزی جهش تولید داشته باشیم  گفت : تاکنون  40  تن و 29 کیلوگرم  بذر برنج  گواهی شده از نوع ارقام طارم هاشمی، فجر ،  شیرودی ، ندا ، طارم از سوی 4 کارگزاری خریداری و بین کشاورزان در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه این شهرستان  دارای  هشت  هزار و 689  هکتار اراضی شالیزاری  است تصریح کرد:
 220هکتار از زمینهای شالیزاری  تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته  و 12  نمونه آزمون خاک به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی با  اشاره به اینکه 13 بانک نشاء دراین شهرستان  فعالیت دارد،گفت: صاحبان و فعالان بانک‌های نشا براساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی، در فرآیند پرورش نشا، از ملزومات بهداشت فردی استفاده کنند تا به سهم خود در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

جعفری خاطرنشان کرد : جهاد کشاورزی در این ایام تعطیل نیست و بهره برداران برای  دریافت توصیه‌های فنی کارشناسان پهنه آمادگی کامل  با رعایت توصیه بهداشتی نسبت به  حضور در مزارع را دارند.

انتهای پیام/86035/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول