اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اقدامات ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا/ از تولید اقلام بهداشتی تا جلوگیری از نشر شایعات

به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های یزد، ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا با هدف ترویج و تزریق آرامش به جامعه‌ و ارائه خدمات و محتواهای آموزشی مناسب و جلوگیری از نشر شایعات، آغاز به کار کرده است.

اقدامات ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا/ از تولید اقلام بهداشتی تا جلوگیری از نشر شایعات

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا (سدک)، به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان یزد با هدف ترویج و تزریق آرامش به جامعه‌ و ارائه خدمات و محتواهای آموزشی مناسب و جلوگیری از نشر شایعات، آغاز به کار کرده است.

افشین صابری مسئول ستاد دانشجویی مبارزه با کرونای یزد گفت:  این ستاد از ۲۰ کارگروه تشکیل شده است. یکی از کارگروها، کارگروه تولید محتوا است که در آن بیش از ۵۰ عنوان مقاله علمی و توصیه سازمان جهانی بهداشت ترجمه و  تعدادی مقاله هم پیرامون مباحث روانشناسی کنترل استرس در شرایط بحران ارائه شده است.

وی ادامه داد: تولید پادکست‌های علمی به زبان طنز (رادیو کرونوک)، تولید بیش از 15 ویدیو، 200 پوستر و بومی سازی مطالب با هدف فرهنگ سازی و  تهیه نقاشی مناسب برای آموزش مطالب مرتبط به کرونا به کودکان از دیگر اقدامات این کاگروه است.

مسئول ستاد دانشجویی مبارزه با کرونای یزد درباره فعالیت‌های کارگروه نیرو انسانی این ستاد هم گفت: جذب نیرو های داوطلب و معرفی به کارگروه های مربوطه از اقدامات این ستاد است.

صابری درباره فعالیت‌های کارگروه عملیات میدانی ستاد افزود: آموزش و غربالگری در سطح استان، تولید لباس ایزوله، ماسک، شیلد، گان و مواد ضد عفونی کننده و ایجاد ایستگاه سلامت در گذرگاه های آزاد شهر یزد از فعالیت‌های این کارگروه است.

وی افزود: کارگروه خیریه هم از کارگوه‌های دیگر این ستاد است که تا کنون یک میلیون تومانکمک مردمی جمع آوری کرده است. خرید 25 لباس ایزوله و تحویل به کادر درمانی بیمارستان شهید صدوقی یزد هم از اقدامات این کارگروه است.

مسئول ستاد دانشجویی مبارزه با کرونای یزد گفت: کارگروه روابط عمومی و رسانه هم وظیفه نشر مطالب تولید شده و ارتباط با رسانه‌های مختلف با هدف معرفی ستاد و دسترسی هرچه بیشتر مردم به محتواهای تولیدی را برعهده دارد.

 

صابری یادآور شد: طراحی بزرگترین و جامع ترین سایت مرجع دانشجویی محتوای کرونا، طراحی اپلیکیشن جامع سدک شامل محتوای علمی، آخرین اخبار و توصیه های بهداشتی و بازی و سرگرمی ویژه ایام قرنطینه، طراحی اپلیکیشن برنامه درسی شکست کرونا مناسب برای رده سنی کودکان ونوجوانان و طراحی بات سدک و پویش « در خانه می‌مانم» هم از فعالیت‌های دیگر کارگروه روابط عمومی و رسانه است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات کارگروه ویژه نامه ونشریه ستاد گفت: ارائه هفته نامه وماهنامه با موضاعات علمی و فرهنگی از مهم‌ترین اقدامات این کارگروه است. خبرگزاری سدک نیز با هدف مصاحبه با مسئولین استانی، دانشگاهی، کادر درمانی و اساتید و همچنین ارائه گزارش از آخرین فعالیت های ستاد دانشجویی مبارزه با کرونای و جمع آوری و اطلاع رسانی آخرین اطلاعیه‌ها و رویدادهای مرتبط با کرونا  ایجاد شده است.

صابری تاکید کرد: کارگروهی نیز با عنوان کارگروه سرگرمی در ستاد تشکیل شده که اقداماتی همچون برگزاری مسابقات آنلاین و چالش‌های جذاب و معرفی فیلم و کتاب های مطرح روز را داشته است.

وی گفت: این جمع دانشجویی با تمام ظرفیت و تلاش خود به یاری کادر درمان و اطلاع رسانی به شهروندان  بر آمد و تا پایان این راه  و شکست کرونا ویروس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول