اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیر مقابله با کرونا/ از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین تا ضدعفونی معابر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین می‌گوید این کانون در جهت مبارزه با شیوع کرونا گام‌های مثبت و مؤثری از جمله غربالگری، راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و گندزدایی معابر شهری و روستایی برداشته‌اند.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیر مقابله با کرونا/ از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین تا ضدعفونی معابر

 حجت‌الاسلام علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به تعطیلی مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در راستای پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس در سطح شهرها و روستاها فعالیت می‌کنند.

وی ضمن اشاره به این‌که در این ایام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌صورت خودجوش جهت پیشگیری از شیوع این ویروس اقدام به تهیهٔ ماسک و دستکش و نیز توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در میان مراکز بهداشتی نموده‌اند تا در این امر خداپسندانه شریک باشند و بتوانند سهم خود را در امور داوطلبانه و جهادی ایفا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس، مساجد به‌عنوان پایگاه‌هایی جهت اعزام رزمندگان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند، امروز نیز مساجد نقش خود را در رابطه با این جنگ بیولوژیک به‌خوبی ایفا می‌کنند و به‌عنوان پایگاه‌هایی جهت جلوگیری از شیوع بیماری تبدیل شده‌اند؛ با اقداماتی که توسط کادر درمانی، گروه‌های جهادی مردمی، بسیج، مدافعان سلامت و دیگر گروه‌ها انجام می‌شود امیدواریم این بیماری به‌زودی از کلیهٔ بلاد اسلامی و از جمله از کشور ما ریشه‌کن شود تا مردم بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.


حضور داوطلبانهٔ اعضای کانون‌های مساجد جهت مبارزه با کرونا در شهرها و روستاها

رمضانی در رابطه با فعالیت‌های اعضای کانون‌های مساجد جهت مبارزه با کرونا اظهار کرد: راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و ارسال اقلام مورد نیاز خانوارها و تحویل درب منازل، تهیه و پخش اقلام میان خانواده‌های نیازمند، گندزدایی معابر و مساجد، حضور در ورودی شهرها و حضور داوطلبانهٔ اعضای کانون‌ها جهت غربالگری در شهرها و روستاها از جمله فعالیت‌هایی است که دبیرخانهٔ کانون‌های مساجد استان جهت پیشگیری از ویروس کرونا انجام داده‌اند و کماکان نیز به انجام آن مبادرت می‌ورزند.

این مسؤول تأکید کرد: هم‌چنین یکی دیگر از طرح‌های خوبی که ستاد کانون‌های مساجد کشور برگزار کرده است، راه‌اندازی پویش سراسری ختم حدیث کسا جهت دور شدن بلا از کشور است؛ اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند با ورود به سامانهٔ بچه‌های مسجد در این پویش سراسری شرکت کنند و در ثواب آن شریک شوند.


راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی توسط کانون فرهنگی هنری میثاق در خوزنین

روح‌الله علی‌اکبری، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری میثاق واقع در روستای خوزنین نیز در رابطه با فعالیت این کانون در ایام شیوع کرونا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم قطع زنجیرهٔ انتقال ویروس توسط در خانه ماندن، کانون میثاق اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و تلفنی با پیک رایگان کرده است.

وی افزود: هم‌شهریان روستای خوزنین می‌توانند از طریق فضای مجازی و یا به‌صورت تلفنی درخواست خرید خود را ثبت کنند تا اقلام سفارش داده شده با پیک رایگان و با رعایت اصول بهداشتی به درب منزل آن‌ها ارسال ‌شود تا هم‌وطنان عزیز به‌ بهانهٔ خریدهای روزانه مجبور به خروج از منزل نباشند و بتوانند پویش در خانه ماندن جهت قطع زنجیرهٔ انتقال را رعایت کنند.

علی‌اکبری در ادامه اظهار کرد: اعضای کانون میثاق تاکنون بیش از 1 هزار ماسک تولید کرده و در شبکه‌های بهداشت توزیع کرده‌اند تا در امر تأمین تجهیزات کادر درمانی نیز مشارکت داشته باشند.

این مسؤول اضافه کرد: ضدعفونی مساجد و کانون‌ها و نیز گندزدایی و ضدعفونی سطح برخی شهرها و روستاها نیز از جمله کارهایی بوده است که توسط اعضای کانون‌های مساجد انجام شده است؛ هم‌چنین راه‌اندازی ایستگاه ایست بازرسی در ورودی روستاها نیز از جمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد بوده که در ایام مبارزه با کرونا با همکاری سازمان بسیج صورت گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: نتیجه‌بخش بودن تمامی این فعالیت‌ها تنها با همکاری مردم و در خانه ماندن آن‌ها میسر خواهد شد، زیرا بهترین راه مبارزه با این ویروس قطع زنجیرهٔ انتقال آن است؛ بنابراین انتظار می‌رود مردم نیز با مسؤولین همکاری‌های لازم را داشته باشند و با ماندن در منازل خود نسبت به قطع این زنجیره اقدام کنند تا هر چه سریع‌تر کشور به‌حالت عادی بازگردد و این بلا از هم‌وطنان عزیز دور شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول