اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برخورد جدی با واحدهای صنفی که قوانین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: با اصناف متخلف که قوانین مربوط به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، به‌صورت جدی برخورد قضایی صورت خواهد گرفت و محل کسب آن‌ها به‌مدت یک‌ماه پلمپ خواهد شد.

برخورد جدی با واحدهای صنفی که قوانین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا از هشتم فروردین ماه به‌صورت سراسری در کشور آغاز شده است، اصناف متخلف که در این طرح مشارکت نکنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: یکی از راه‌های کاهش و قطع زنجیرهٔ انتقال ویروس کرونا، تعطیلی بازارها، مراکز تجاری و فروشگاهی است، زیرا بازار و مراکز خرید محل تردد و تجمع افراد است و باعث انتقال و شیوع این بیماری خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: طبق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از روز هشتم فروردین ماه در سراسر کشور آغاز شده است، بازار، مراکز و مجتمع‌های تجاری، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌ها و دیگر مراکز غیرضرور تا روز بیستم فروردین موظف به تعطیلی هستند.

این مسؤول اظهار کرد: چنان‌چه اصناف گوناگون و بازاریان محترم به درخواست مسؤولین نسبت به تعطیلی مغازه‌ها و مراکز خود توجه نکنند، بر اساس ضمانت اجرایی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، محل کسب آن‌ها حداقل به‌مدت یک‌ماه پلمپ و از سوی رئیس اتحادیهٔ صنوف به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی تأکید کرد: عدم توجه به این امر خطیر توسط برخی از صنوف، به معنای تهدید بهداشت عمومی و به مخاطره انداختن سلامت آحاد مردم جامعه است و در قانون، جرائم سنگینی برای صنوف تهدیدکنندهٔ بهداشت عمومی در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در پایان به نگرانی برخی از مردم در رابطه با تأمین کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی در این ایام اشاره نموده و مطرح کرد: اصناف ضروری که تأمین و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و دارویی جامعه را بر عهده دارند، در این ایام هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیتی برای فعالیت ندارند و حتی در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته فعال بوده و به خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز مشغول باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول