اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اخطاریه هواشناسی؛ شروع بارش‌ شدید باران در استان اصفهان

فعالیت سامانه بارشی از اواسط روز یکشنبه 10 فروردین تا اواسط روز دوشنبه با بارش شدید باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطقی مستعد بارش تگرگ و وقوع صاعقه در مناطق شرق و شمال شرقی استان وجود دارد.

اخطاریه هواشناسی؛ شروع بارش‌ شدید باران در استان اصفهان

طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان، فعالیت سامانه بارشی از اواسط روز یکشنبه 10 فروردین تا اواسط روز دوشنبه با بارش شدید باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطقی مستعد بارش تگرگ و وقوع صاعقه در مناطق شرق و شمال شرقی استان وجود دارد.

بنابر اخطاریه اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اثر این بارش‌ها، گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، وقوع روان آب و سیلاب محلی پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود شهروندان در هنگام تردد شهری و جاده‌ای، جهت جلوگیری از خسارات و وقوع سیلاب محلی احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

در بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر فریدون‌شهر با ۵۳.۴ سانتی‌متر، داران با ۳۸ سانتی‌متر، بوئین و میاندشت با ۳۴.۶ سانتی‌متر، چادگان با ۳۳.۳ سانتی‌متر، سمیرم با ۳۲.۶ سانتی‌متر، خوانسار با ۳۰ سانتی‌متر، گلپایگان با ۲۱.۸ سانتی‌متر، میمه با ۸.۲ سانتی‌متر، دهق با ۵.۸ سانتی‌متر، نائین با ۵.۳ سانتی‌متر، شهرضا با ۳.۸ سانتی‌متر، ورزنه با ۳.۶ سانتی‌متر، نجف‌آباد با ۳.۴ سانتی‌متر، مورچه‌خورت با ۳.۳ سانتی‌متر و نطنز با ۳.۲ سانتی‌متر بارش جز شهرستان‌های پربارش بودند.

خسارتی به دلیل بارش‌های اخیر نداشته‌ایم

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بارش‌های اخیر، اظهار داشت: در استان اصفهان خوشبختانه سیل خسارتی وارد نکرد و تیم مدیریت بحران توانستند بارندگی‌های اخیر را کنترل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه‌دار بودن بارش‌ها، افزود: طبق پیش‌بینی‌های بارندگی‌ها جنوب و غرب استان اصفهان را دربر می‌گیرد، به همین دلیل مدیریت بحران در آماده‌باش کامل است؛ تمامی راه‌های استان اصفهان باز و فقط روستای کلوسه در فریدون‌شهر براثر بارش برف بسته است و اکیپ‌های راهداری در حال بازگشایی راه هستند.

وی در خصوص کمک‌های انجام شده به سیل‌زدگان گفت: از طریق هلال‌احمر در دو روز گذشته هزار تخته موکت، ۵ تن قند و شکر و ۳۰۰ پتو به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شد. 

شیشه‌فروش با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: ایست و بازرسی‌ها تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت و تصمیم‌گیری و تمدید این تاریخ بد عهده کمیته سلامت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا است و در استان اصفهان ۱۶۲ نقطه مشخص‌شده که عوامل نیروی انتظامی و راهداری حضور دارند. 

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/م۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول