اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وقف هزینه سفر نوروز به نیازمندان

در این روزهای دلتنگی با مهربانی به فکر همنوعان خود باشیم و هزینه سفر نوروز خود را وقف کمک به نیازمندان و افراد کم درآمد کنیم.

وقف هزینه سفر نوروز به نیازمندان

گزارش خبرگزاری فارس - حسن بالاگر: در این روزهای بهاری، ویروس منحوس و میهمان خود خوانده کرونا موقعیتی را به‌وجود آورده که اجبارا اکثریت جامعه، کنج عزلت در خانه گزیده و روز و شب خود را در منزل سپری می‌کنند. به‌طوریکه فرصتی فراهم شده که افراد، به فراخور حال خود، برنامه‌ریزی کرده، از این فرصت جبری، کمال استفاده را می‌برند.

 آنچه که در این خصوص قابل تأمل است اینکه همه ما در حد وسع و توان خود برای کمک به قشر ضعیف محلات خود کاری کنیم و به‌عبارتی با همراهی و همدلی همدیگر، به فکر همنوعان خود نیز باشیم.

ناگفته پیداست که این ویروس منحوس موجب شده اکثر مردم برای در امان ماندن از سرایت کرونا، خانه‌نشینی را بر خروج از منزل ترجیح داده و زندگی روزمره خود را بدین منوال سپری کنند.

واقعیت این است، آنچه که این خانه‌نشینی را در خانواده‌ها قابل تحمل می‌کند، منبع درآمد مناسب  است که می‌تواند بدون دغدغه این دوران پرمخاطره را در کمال آرامش سپری کند.

اما در این میان، آنچه که ضرورت همراهی و همکاری آحاد مختلف مردم را می‌طلبد، کمک به همنوعان  و خانواده‌هایی است که درآمد ثابتی ندارند و با کارگری و کارهای خدماتی و روزمزد، گذران زندگی می‌کنند.

به‌صورتی که این‌گونه افراد با وضعیت پیش آمده، در آمد خود را  از دست داده و در این روزها با خانه‌نشینی اجباری، شرمنده اهل و عیال خود هستند و چه بسیارند کسانی که حتی برای خرید نان خالی هم پول ندارند و شب‌ها گرسنه، سر بر بالین می‌گذارند.

در این خصوص پیشنهاد می‌شود که در یک حرکت خداپسندانه، هزینه سفر نوروزی امسال خود را در راستای ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری به همسایگان و همشهریانی که این روزها با مشکل مالی مواجه هستند، با نیت قربة الی الله و با حفظ احترام و آبروی  افراد به کمک این‌گونه عزیزان بشتابیم.

امید است، همشهریان بزرگوار و خیران عزیز با تأسی از سیره مولای خود، حضرت علی (ع) شادی و لبخند رضایت را بر لبان این خانواده‌ها جاری کنند.

مطمئنا این روزهای سخت و نفس‌گیر نیز، مثل سایر ناملایمات زندگی یکی پس از دیگری سپری خواهند شد. اما آنچه که برای همه ما ماندگار خواهد بود، رضایت و لذت درونی از این عمل خداپسندانه است.

پس بیائیم من و تو، ما شویم و هر کدام در کنار هم و با یک نیت و اراده مشترک، به‌صورت داوطلبانه، دوستان، همسایگان و افراد کم درآمد فامیل و آشنا را پیدا کرده و با کمک خود، رضایت خلق و خلق الله را فراهم کنیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار

انتهای پیام/ ۶۰۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول