اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیش از 17 هزار و 800 دیدار «طرح سپاس» در کرمانشاه انجام شد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بالغ بر 17 هزار و 800 دیدار با جامعه شهدا و ایثارگران استان با همکاری سایر دستگاه‌ها در قالب «طرح سپاس» انجام شد.

بیش از 17 هزار و 800 دیدار «طرح سپاس» در کرمانشاه انجام شد

حجت‌‌الاسلام هادی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اصل انسانیت را در عزت، کرامت غیرت و آبرو خلاصه کرد و گفت: غیرت شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع از حیثیت انسانی بوده است.

وی به فداکاری و از خود‌گذشتگی بیش از 224 هزار شهید، بالغ بر 500 هزار جانباز و بیش از 42 هزار آزاده اشاره و بیان کرد: خیلی سخت است انسان از جان خود، از فرزند و از سلامتی خود بگذرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با یادآوری بحث قرنطینه خانگی این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: امروز که بحث قرنطینه و ماندن در خانه مطرح است جا دارد یادی کنیم از جانبازان نخاعی که 40 سال است در منزل هستند.

وی افزود: شهید حاج «نوروز‌علی عظیمی‌فشی» جانباز نخاعی اهل شهرستان کنگاور، 37 سال روی تخت بود و پس از تحمل درد و رنج جراحت‌های وارده در دوران جنگ تحمیلی آبان‌ماه به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

عسگری رسالت اصلی بنیاد شهید و همه مردم جامعه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تاسی از فرهنگ عاشورا عنوان کرد و افزود: پاسداشت خون‌های ریخته شده، دست و پاهای قطع شده، صبوری و استقامت آزادگان در دوره اسارت و صبوری و استقامت جانبازان رسالت اصلی بنیاد است.

وی ادامه داد: انقلاب ما مردمی بود و این‌ها از دل مردم برخواستند و  برای مردم در راه رضای خدا رفتند از کسی توقعی ندارند، تنها دغدغه اصلی خانواده‌های شهدا و جانبازان حفظ آرمان‌ها و اهداف و عدالت‌خواهی نظام جمهوری اسلامی است.

این مسؤول با اشاره به فعالیت‌های بنیاد شهید استان در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اردویی، درمانی و معیشتی  اشاره کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر 17 هزار و 800 دیدار با جامعه شهدا و ایثارگران با همکاری سایر دستگاه‌ها که مراجعه معکوس هم بوده در قاب طرح سپاس انجام شد.

وی به هزار 500 مشاوره در زمینه تحصیلی، ازدواج و خانوادگی، تصریح کرد: تسهیلاتی در قالب مسکن و یا به صورت قرض‌الحسنه نیز پرداخت شده است.

عسگری در پایان اشاره‌ای نیز به موفقیت‌های این بنیاد طی سال گذشته داشت و افزود: در جشنواره شهید رجایی رتبه دوم استان را کسب کردیم و در بحث اقامه نماز، نهی از منکر، عفاف و حجاب مقام اول و برتر در سطح استان را دارا هستیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول