اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

90 درصد مردم استان زنجان غربالگری شدند/ ابتلای 562 زنجانی به کووید 19

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجرای طرح غربالگری در بین 90 درصد مردم استان اشاره کرد و گفت: طرح در همه شهرستان‌های استان به غیر از زنجان که 70 درصد بوده به صورت 100 درصد عملیاتی شده است.

90 درصد مردم استان زنجان غربالگری شدند/ ابتلای 562 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران آمار تجمیعی بیماران مشکوک ارجاعی به مراکز درمانی استان را از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا یک هزار و 583 نفر اعلام و اظهار کرد: 562 نفر از این تعداد بیماران مثبت آزمایشگاهی بوده‌اند که نتیجه آزمایش 22 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته مشخص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه 366 بیمار از مجموع بیماران مثبت آزمایشگاهی از مراکز درمانی ترخیص شد‌اند، افزود: در حال حاضر 349 بیمار مثبت آزمایشگاهی و یا مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی به اجرای طرح غربالگری در بین 90 درصد مردم استان زنجان اشاره و تصریح کرد: این طرح در همه شهرستان‌های استان به غیر از زنجان که 70 درصد بوده به صورت 100 درصد عملیاتی شده که فقط 31 درصد مردم خود اقدام به مشارکت در طرح کرده‌اند و بقیه توسط کادر بهداشت و درمان انجام شده است.

قزلباش از اجرای تست آزمایشگاهی کرونا از بیماران مشکوک مراجعه کننده به مراکز 16 ساعته خبر داد و افزود: در این راستا از 500 نفر تست گرفته شده که اقدام موثری در کنترل بیماری افراد مثبت محسوب می‌شود چرا که اطرافیان بیماران مثبت در حلقه‌های سه نفره دعوت و کنترل خواهند شد تا این زنجیره انتقال قطع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره و تاکید کرد: نتایج اجرای این طرح در روز آینده مشخص خواهد شد.

وی از اجرای یک طرح فرهنگی و هنری با موضوع کرونا در زنجان خبر داد و گفت: جزئیات این طرح که ارسال آثار هنری با موضوع سلامت است، به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قزلباش کمبود اعتبارات مالی و نیروی انسانی را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی اعلام و تصریح کرد: دانشگاه با دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دعوت از نیروهای موجود در بخش‌های دیگر در صدد کاهش مشکلات در این دو حوزه است، چرا که هیچ کدام از این مشکلات دلیلی بر عدم ارائه خدمات به مردم نیست.

وی با بیان اینکه 144 تیم از بین نیروهای بهداشتی، درمانی و داوطلب برای رسیدگی به وضعیت بیمارانی که در قرنطینه خانگی هستند و یا از نزدیکان خود مورد آلوده به ویروس کرونا داشته‌اند تشکیل شده است، ادامه داد: این تیم‌ها تا 14 روز نسبت به کنترل امور جامعه هدف اقدام می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس گفت: دوره درمانی بیماری کووید 19 در ابتدا 11 تا 12 روز بود که به تدریج و بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت به 6 تا هفت روز کاهش یافت و بیمار اگر وضعیت عمومی مطلوبی داشت در این بازه زمانی ترخیص و گرنه دوره درمانش در بیمارستان ادامه می‌یابد.

وی میزان بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را 50 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هنوز سهم این دانشگاه از بودجه مصوب دولت مشخص نشده است.

قزلباش با تاکید بر اینکه پذیرش و نگهداری از بیماران بدون علائم سخت کووید 19 کار مشکلی نیست، افزود: در این راستا از همان روزهای نخست، پذیرش این بیماران در همه مراکز درمانی انجام می‌شود و فقط در صورت نیاز به درمان‌های خاص از جمله تخت icu این بیماران به مراکز درمانی تخصصی از جمله ولی‌عصر زنجان ارجاع داده می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کنترل روند بیماری کووید 19 را منوط به رفتار اجتماعی مردم دانست و افزود: هر چند اغلب مردم خود را با شرایط وفق داده و به توصیه‌ها عمل می‌کنند ولی بخشی از مردم همچنان زندگی عادی خود را دارند به همین دلیل اگر نتوان برای همین بخش کاری انجام داد روند کنترل بیماری طولانی خواهد بود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول