اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر مستعفی منصور هادی: امارات به دنبال تجزیه یمن است

وزیر مستعفی دولت منصور هادی با تاکید بر اینکه عربستان و امارات از اهداف اولیه مداخله نظامی خود در یمن منحرف شده اند، تاکید کرد امارات به دنبال تجزیه جنوب یمن و تسلط بر آنجاست.

وزیر مستعفی منصور هادی: امارات به دنبال تجزیه یمن است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل دولت مستعفی منصور هادی در یمن دخالت امارات در کشورش را در چارچوب طرح تجزیه و نابودی این کشور خواند و عربستان را به چشم پوشی در قبال اقدامات آن در یمن متهم کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزیر مستعفی دولت منصور هادی امروز دوشنبه در پیامی صوتی گفت:« ما برابر امارات ایستادیم زیرا خیلی زود متوجه طرح تجزیه طلبانه و ویرانگر آن در یمن شدیم».

الجبوانی گفت: «عربستان نسبت به اقدامات امارات در یمن چشم پوشی می‌کند و نمی‌دانیم خود را به نادانی می‌زند یا با آنها همدست است؛ اما ما هرج و مرجی که در عدن و جنوب یمن رسوایی به بار آورده را هرگز نمی‌پذیریم».

وی افزود: «ما علیه طرح‌های تجزیه طلبانه مشکوکی که نقض حاکمیت و شرافت یمن و تصمیم ملی مستقل و تمامیت ارضی آن است، می‌ایستیم».

الجبوانی گفت: «دولت یمن توافق با ریاض را امضا کرد، اما مانع بازگشت ما به عدن شدند. ما دولت یمن را نصیحت کردیم که  به گونه‌ای رفتار نکند که به عوامل هرج و مرج خلاق در جنوب یمن فرصت عمل بدهد، اما کسی به حرف ما گوش نکرد».

الجبوانی گفت که از سمت خود استعفا داده زیرا در منصب خود نتوانسته از حقوق یمنی‌ها صیانت کند.

او درباره نخست وزیر  گفت: «معین عبدالملک سعید از زمانی که متصدی نخست وزیری شده هیچ نشستی با مسئولین وزارت حمل و نقل نداشته  و مشاوران کم سن و سالی که اطراف او را احاطه کردند دولت او را اداره می‌کنند و از همین رو در مدیریت شرایط اقتصادی و اجتماعی دشوار یمنی‌ها ناکام بوده است».

او گفت که نخست وزیر قصد داشت بر همه مسائل کاری در وزارت حمل و نقل تحت تسلط خود داشته باشد و او با این اقدام مخالف بوده است.

وزیر مستعفی گفت که  ائتلاف مغایر با همه اهدافی که به خاطر آن در یمن مداخله نظامی کرد عمل می‌کند.

وزیر مستعفی دولت منصور هادی گفت: «عربستان یا باید به اجرای توافق ریاض کمک کند و یا دست خود را از این توافق بیرون کشد که در این صورت عدن ظرف چند ساعت آزاد می‌شود».

الجبوانی روز یکشنبه هم در گفت‌وگو با روزنامه القدس العربی تاکید کرد که عملیات طوفان قاطعیت ائتلاف سعودی از اهداف مد نظر خود منحرف شده و به سمت و سوی دیگری کشیده شد.

به گفته او امارات با تشکیل گروه‌های شبه نظامی در مناطق جنوب یمن به دنبال تجزیه این کشور بودند و از همین رو در پنجمین سال از آغاز تجاوز نظامی به یمن افق سیاسی در این کشور نا مشخص است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول