اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وقتی خیابان جایی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی می‌شود/ تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان توسط طلاب مشهدی

یکی از طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله با بیان اینکه با جمع‌آوری کمک‌های ۵ هزارتومانی برای مردم نیازمند بسته غذایی تهیه می‌کنیم، گفت: گاهی اوقات در حین ضدعفونی معابر، کسبه محل از می‌خواستند تا به سؤالات شرعی آن‌ها پاسخ دهیم.

وقتی خیابان جایی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی می‌شود/ تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان توسط طلاب مشهدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در ایام مبارزه با ویروس کرونا همه جهانیان متوجه این امر شده‌اند که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس این بحران بر آیند و همکاری مردم چه در بحث بهداشت و چه در بحث معیشتی بسیار حائز اهمیت است.

مردم ایران همواره در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که در بحران‌ها کنار همدیگر بودند و بدون توجه به عقاید و مسائل حاشیه‌ای حس کمک به یکدیگر را بیشتر از هر حسی در می‌یابند.

در این ایام هم نیز شاهد کمک‌های بهداشتی، فرهنگی و معیشتی خودجوش اقشار مختلف مردم به دیگران بودیم که جامعه طلاب از این امر مستثنی نبودند.

محمد نژادمحمد یکی از این طلاب است که با رفقایش کارهای خیرخواهانه‌ای را در این ایام انجام دادند که در این خصوص اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و کمک به بهبود شرایط جامعه دو کاری که از توان ما بر می‌آمد تهیه ارزاق و ضدعفونی معابر بود.

این طلبه مدرسه علمیه بقیه الله ادامه داد: ما قسمت‌هایی از شهرک مهرگان که به لحاظ بهداشتی شرایط خوبی نداشت را برای ضدعفونی انتخاب کردیم و همچنین معابر چهارراه زرینه، شهدا و راه‌آهن را چندین مرتبه ضدعفونی کردیم.

وی با اشاره به کمک روحانیت و طلاب به مردم در این شرایط اظهار کرد: گاهی اوقات در حین ضدعفونی معابر پیش می‌آمد که کسبه محل از می‌خواستند به سؤالات شرعی آن‌ها در مسائل مختلف از جمله ضد عفونی کردن سطوح با الکل پاسخ دهیم که فضای بسیار صمیمی را به‌وجود می‌آورد.

نژادمحمد ادامه داد: در کنار این کار ما یک طرح جامع ۵ هزار تومانی را برای کمک به اقشار کم‌درآمد کلید زدیم.

این طلبه مدرسه علمیه بقیه الله تشریح کرد: در این ایام بسیاری از اقشار مردم هستند که درآمد روز مزدی داشتند که تعطیل شده است و الزاما مستمند نبودند اما در این شرایط نیاز به کمک دارند.

وی توضیح داد: ما در این طرح کف ۵ هزار تومان را برای کمک تعیین کردیم که هرکسی به اختیار خودش مبلغی به ما کمک کرد و تاکنون یک میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری شده است که ما با این پول بسته ارزاق شامل مواد غذایی ضروری را تهیه و به افراد شناسایی شده نیازمند تحویل می‌دهیم.

نژادمحمد با اشاره به اینکه این طرح تا ماه مبارک رمضان هم ادامه خواهد داشت متذکر شد: حدیثی از حضرت علی(علیه‌السلام) نقل می‌کنند که کم مداوم بهتر از زیاد منقطع است و بر همین اساس ما کف ۵ هزار تومان را برای کمک انتخاب کردیم.

این طلبه درباره فعالیت‌های مذهبی در فضای مجازی در ایام قرنطینه بیان کرد: در بین گروه‌هایی که داریم چهارشنبه‌ها همگی به قصد زیارت سلامی به حضرت رضا(علیه‌السلام) می‌کنیم و گاهی در گروه‌ها روضه‌های مجازی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول