اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شیب ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان کند شد/ آبادان بدون مبتلا در 2 روز گذشته

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان از عدم ثبت مورد جدید از ابتلا به بیماری کرونا در دو روز گذشته شهر آبادان خبر داد.

شیب ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان کند شد/ آبادان بدون مبتلا در 2 روز گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان امروز در تشریح آخرین اقدامات و آمار مبتلایان به کرونا ویروس در جنوب غرب خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای این بحران تاکنون ۱۷ هزار ۳۱۳ مراجعه کننده با علائم تنفسی به مراکز درمانی را به ثبت رساندیم که از این تعداد، یک هزار و ۳۱۵ نفر نیازمند بستری و مراقبت بودند.

وی با بیان اینکه از تعداد موارد بستری با علائم تنفسی، یک هزار و ۱۳۱ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ مورد دیگر به موارد بستری در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان افزوده شد اما در مقابل 21 بیمار ترخیصی نیز در این آمار به ثبت رسیده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی مختلف بستری هستند که ۸۸ بیمار از این موارد در بیمارستان طالقانی که معین بیماران کرونا در منطقه است، وجود دارند.

سلمان‌زاده با ابراز امیدواری در ایجاد سیر نزولی در سرایت این بیماری به دلیل رعایت حداکثری شهروندان یادآور شد: موارد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان، ۱۳۸ نفر است که نسبت به روز گذشته دو نفر افزایش یافته است که خوشبختانه از این تعداد ۱۰۰ نفر با حال عمومی خوب درمان و ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه تا به اکنون به تفکیک شهرهای جنوب غرب خوزستان، در آبادان ۴۶، خرمشهر ۷۱ و شادگان ۲۱ مبتلا بوده و در آبادان در ۴۸ ساعت گذشته مورد جدید به ثبت نرسانده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ مورد قطعی ابتلا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی بستری هستند، اما موارد فوت نیز ۱۳ مورد بوده که به تفکیک این سه شهر، آبادان سه مورد، خرمشهر ۸ مورد و دو مورد فوتی نیز در شادگان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/72013/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول