اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شناسایی ۲۳ مورد کووید۱۹ در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است.

شناسایی ۲۳ مورد کووید۱۹ در استان مرکزی

 سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:  از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۳ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی‌شده است و به‌این‌ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۱۴۳  نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۷۷۴ نفر از بیماران کووید ۱۹ در استان بهبودیافته‌اند.

 وی گفت: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۱۴۴ بیمار مبتلابه کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: در حال حاضر ۱۳۱ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

  جمالیان  ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی‌هایمان در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را ازدست‌داده‌اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری ۹۴ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد موارد جدید کووید ۱۹ در استان گفت: از ۲۳ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ مورد اراک، ۷ مورد ساوه و زرندیه، ۳ مورد خمین، ۲ مورد فراهان، ۲ مورد آشتیان و ۲ مورد هم دلیجان بوده است.

 وی در ادامه افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان مرکزی جمعاً ۱۱۴۳ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیشترین ابتلا مربوط به ساوه و زرندیه با ۴۰۶ مورد مثبت کووید ۱۹ در استان بوده است.

  جمالیان در ادامه تصریح کرد: اراک با تعداد ۳۹۱ مورد، دلیجان با ۱۳۰ مورد مثبت ابتلا به کووید ۱۹، خمین با ۵۰ مورد، محلات با ۴۸ مورد، فراهان با ۳۱ مورد، آشتیان و تفرش هر یک با ۲۲ مورد، کمیجان با ۱۸ مورد، شازند با ۱۶ مورد و خنداب با ۹ مورد به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: افزایش شیوع کووید ۱۹ رابطه مستقیم با رفتارهای اجتماعی مردم دارد و هر چه مردم شریف استان مرکزی به توصیه‌های بهداشتی در راستای کاهش شیوع این بیماری توجه کنند در روزهای آینده با کاهش این بیماری و مهار آن در استان و کشور روبرو خواهیم بود و از مردم عزیز استان درخواست داریم تا در خانه‌های خود بمانند و از حضور در خیابان‌ها و جاهای پرتردد به‌شدت دوری کنند تا حلقه‌ای از زنجیره انتقال این بیماری نباشند.

 وی در پایان افزود: حضور مردم در خیابان‌ها و توجه نکردن به توصیه‌هایی که در این زمینه شده است صد در صد سبب افزایش بیماری خواهد شد و این افزایش بیماری برابر است باکار بیشتر و فشار کاری چند برابر برای کادر درمانی که بیش از ۴۰ روز در خط مقدم نبرد با این ویروس بدون وقفه در حال تلاش و ازخودگذشتگی هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول