اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تلاش بلاروس برای تامین یک میلیون تن نفت برای پالایشگاه‌هایش

بلاروس اعلام کرد در نظر دارد تا در ماه آوریل، برای پالایشگاه های خود یک میلیون تن نفت خام تامین کند.

تلاش بلاروس برای تامین یک میلیون تن نفت برای پالایشگاه‌هایش

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، رویترز به نقل از ریانووستی نوشت، شرکت دولتی بِلنِفتِخیم بلاروس اعلام کرد در نظر دارد تا در ماه آوریل، برای پالایشگاه‌های خود یک میلیون تن نفت خام تامین کند.

این شرکت اعلام کرد هدف رسیدن به تامین 2 میلیون تن نفت خام است.

روسیه، تامین کننده اصلی نفت بلاروس است که هنوز تحویل نفت به این کشور را به طور کامل از سر نگرفته است. ارسال محموله‌های نفتی روسیه به بلاروس از ابتدای سال جاری میلادی به علت اختلاف بر سر قیمت متوقف شده بود.

به گزارش فارس، اختلاف اصلی بلاروس و روسیه بر سر طرح مالیاتی است که چند سال پیش مسکو آن را اجرایی کرد و امسال اجرای آن به طور کامل انجام شد.

این مسئله باعث شد نفت تحویلی به پالایشگاه‌های بلاروس افزایش قیمت یابد.  مینسک این قیمت را عادلانه نمی‌داند. پس از آن جریان نفت روسیه به بلاروس از ابتدای ژانویه به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

خبرگزاری اینترفکس 6 اسفند ماه گزارش داد شرکت انحصاری خط لوله ترانس نِفت روسیه امروز اعلام کرد، پیشنهادهایی از چند شرکت برای تامین نفت پالایشگاه ها در بلاروس در ماه مارس دریافت کرده است.(جزئیات بیشتر)

روسیه نیز شرایط جدیدی برای تامین آتی نفت بلاروس پیشنهاد کرده بود که تا حدی هزینه های مالیاتی در سال 2019 را برای مینسک جبران کند.

این شرکت پیش از این اعلام کرده بود پالایشگاه های این شرکت در حال حاضر با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند و در ماه ژانویه و فوریه 1.8 میلیون تن نفت پالایش کرده اند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول