اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کاهش 77 درصدی ترددهای درون شهری در قم

استاندار قم گفت: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی 77 درصد کاهش در ترددهای درون شهری قم رخ داد.

کاهش 77 درصدی ترددهای درون شهری در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امشب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای 13 فروردین اظهار کرد: باید از طریق شبکه پیامکی هشدارهای لازم به شهروندان قمی در خصوص روز 13 فروردین داده شود و پیگیری‌های لازم در زمینه کسب مجوز در این خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برخی از صنوف استان قم بنا بر اقتضاء و به صورت کشیک این امکان را دارند که باز باشند تا نیازهای مردم رفع شود.

استاندار قم افزود: بلوار زائر در روز 13 فروردین بسته خواهد شد تا شاهد حضور شهروندان در این روز در حاشیه رودخانه نباشیم.

سرمست طرح فاصله گذاری اجتماعی را از طرح‌های موفق دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف این طرح برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا باید تلاش کرد و خلأها را در این زمینه برطرف نمود.

وی ادامه داد: تولید محتوا برای مقابله با شایعات دارای اهمیت زیادی است و باید دستگاه قضایی هم در مقابله با شایعات نقش ایفا کند.

استاندار قم افزود: ساماندهی اتباع هندی بازمانده در شهر قم یک نقطه قوت برای استان به شمار می‌رفت، ولی انتشار یک شایعه موجب شد که این نقطه قوت، نقطه ضعف نشان داده شود و با وجودی که مدیران استان بارها در این خصوص اطلاع رسانی کردند، این اطلاع رسانی در رسانه‌ها انعکاس پیدا نکرد.

سرمست با اشاره به اصحاب رسانه استان قم اظهار کرد: باید مجموعه اطلاع رسانی استان از ظرفیت خبرنگاران قمی برای مقابله با شایعات و خبرهای کذب در خصوص استان استفاده کند.

وی ادامه داد: وجود مراجع عظام تقلید یک ظرفیت برای استان قم است و آن‌ها اجازه صرف بخشی از سهم امام را در زمینه مقابله با کرونا دادند.

استاندار قم افزود: باید فعالیت‌ها در زمینه مقابله با کرونا به صورت هدفمند و بدون موازی کاری انجام شود و در این زمینه باید هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

سرمست با اشاره به وضعیت زباله‌های عفونی در شهر قم اظهار کرد: به دنبال تصمیم گیری جامع در این خصوص هستم و حتی در صورت نیاز از اعتبارات استانی برای خرید دستگاه زباله سوز برای قم هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: با هر گونه تجمعی که موجب شیوع کرونا می‌شود در استان برخورد می‌کنیم و مردم در روز 13 فروردین با ماندن در خانه در این خصوص همکاری داشته باشند تا نیازی به اعمال قانون در این زمینه نباشد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی 77 درصد کاهش در ترددهای درون شهری در استان رخ داد.

انتهای پیام/78004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول