اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بی‌اعتنایی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به مصوبه بانک مرکزی/ استاندار پیگیری کند

در حالی که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی بانک‌ها را ملزم به تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات کرده، اما گویا این مصوبه در نگاه مدیران بانک‌های کهگیلویه محلی از اعراب ندارد.

بی‌اعتنایی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به مصوبه بانک مرکزی/ استاندار پیگیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعویق اقساط وام‌ها بود که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در همین راستا، اقساط وام‌های دریافتی 10 صنف و وام‌های قرض‌الحسنه را به مدت سه ماه مشمول تعویق کرد.

شورای پول و اعتبار مصوب کرد که اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کار زیان دیده و نیز اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه کلیه اشخاص طی ماه‌های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 بدون وضع هرگونه جریمه یا کارکزد به انتهای دوره بازپرداخت اقساط منتقل شود.

بارها این تصمیم شورای پول و اعتبار در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها اعلام و تأکید شد که کلیه بانک‌ها، موسسات اعتباری غیر بانکی موظفند بر اساس مصادیق اعلامی دولت و درخواست مشتری مساعدت لازم را به عمل آورند.

بانک مرکزی نیز در صورت نیاز به حمایت مالی پشتیبانی لازم را از مدیران بانک‌ها به عمل خواهد آورد.

اما پس از ابلاغ این مصوبه بسیاری از بانک‌ها در دهدشت بر خلاف آن اقدام به برداشت از حساب مشتری کرده و حتی وام گیرنده را وادار به مراجعه برای پرداخت قسط کردند.

یکی از دریافت کنندگان وام ازدواج که راننده تاکسی تلفنی است به فارس گفت: با تعطیلی آژانس به خاطر پیشگیری از کرونا بیکار شدم و هیچ منبع درآمد دیگری ندارم.

این راننده که توصیه پیشگیرانه مسؤولان را برای قطع زنجیره انتقال کرونا جدی گرفته و عمل کرده است، افزود: اجاره خانه از یک طرف اقساط وام‌ها از طرف دیگر و مخارج خانواده بر ما سنگینی می‌کند.

وی اضافه کرد: به محض سررسید اقساط بانک از ما خواست که فوری پرداخت کنیم در غیر این صورت جریمه تأخیر در نظر خواهند گرفت.

مشتری دیگری که از عملی نشدن مصوبه بانک مرکزی به شدت گلایه داشت تصریح کرد: اگر تصمیم بانک مرکزی قطعی است چرا با قاطعیت شعب بانک‌ها را وادار به اجرایی شدن نمی‌کند؟

یکی دیگر از مشتریان با اشاره به اینکه قسط وام قرض الحسنه از حساب وی برداشت شده است، افزود: با وجود تأکید دوباره مبنی بر بازگرداندن اقساط کسر شده اما تاکنون این پول به حسابم برگشت نشده است.

سؤوال اینجاست چرا بانک‌های کهگیلویه وضعیت و شرایط موجود را درک نمی‌کنند و مصوبه‌ای که در راستای حمایت از افراد زیان دیده و ناتوان در بازپرداخت اقساط بانکی است در نگاه آن‌ها جوک می‌ماند.

انتظار می‌رود استاندار کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را با جدیت و سخت‌گیری پیگیری کند تا چنین خانواده‌هایی علاوه بر استرس کرونا متحمل هزینه‌ها و جرائم دیرکرد تسهیلات نشوند.

به گزارش فارس، بانک مرکزی در آخرین اقدام خودم اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه شکایت مردمی کرد. از این‌رو افرادی که از حساب آن‌ها بابت اقساط قرض الحسنه برداشتی انجام شده می‌توانند موضوع را برای پیگیری در سامانه cbi.ir/InstLoanComplaint/ILCForm.aspx درج کنند.

انتهای پیام/82016/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول