اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قوچان/ جای خالی سرمایه‌گذاری متناوب صنعتی، معدنی و تجاری

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با اشاره به تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در فاصله حداقلی با کلان‌شهرها گفت: متأسفانه این مسئله به معضلی برای قوچان تبدیل‌ شده و سرمایه‌گذاری متناوب صنعتی، معدنی و تجاری در این شهرستان وجود ندارد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قوچان/ جای خالی سرمایه‌گذاری متناوب صنعتی، معدنی و تجاری

سید ایمان وهاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان، با بیان اینکه نزدیک بودن شهرستان قوچان به مشهد در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید دارای معایبی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بیشتر علاقه دارند نزدیک به کلان‌شهرها سرمایه‌گذاری کنند، زیرا مراکز فروش یا جابجایی کالا برای آن‌ها نزدیک‌تر است و راحت می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید سرریزهای سرمایه‌گذاری در مشهد به سمت شهرهای دیگری مانند این شهرستان برود، افزود: قوچان نه در حوزه کمبود مواد اولیه، نه امکانات تولید و نه مسئله دیگری در این حوزه با مشکل مواجه نیست، بلکه مشکل آن در نبود سرمایه‌گذاری است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان، با اشاره به این موضوع که سرمایه‌گذاری متناوب زنجیره تولید ایجاد کرده و انتقال پایداری به وجود می‌آورد، بیان کرد: برای حل مشکل سرمایه‌گذاری متناوب، می‌توان پنل‌هایی از جاذبه‌های مختلف برای تولیدکنندگان معرفی کرد؛ همان‌گونه که در حوزه لبنیات توانسته‌ایم جاذبه‌هایی نظری تولید شیر مرغوب را تعریف کنیم تا واحدهای بزرگ لبنی مستقر شوند.

وهاب‌زاده تصریح کرد: تا زمانی که شهرک‌های اقماری در اطراف مشهد پذیرای سرمایه‌گذار باشند، سرمایه‌گذاری در شهرهای دیگر فاقد اولویت می‌شود، زیرا سرمایه‌گذار ابتدا محل را برای فروش و عرضه کالای تولیدی خود را می‌سنجد، بنابراین مدیران استانی باید به این موضوع دقت نظر داشته باشند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان تأکید کرد: البته مشوق‌هایی نیز برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شماره دو قوچان همچون ۱۳ سال معافیت مالیاتی یا ۵۰ درصد تخفیف زمین پیش‌بینی‌ شده، ولی این مشوق‌ها باید افزایش پیداکرده تا سرمایه‌گذار بیشتر جذب شود.

وی وجود مرز مشترک با ترکمنستان را یکی دیگر از راه‌های ایجاد سرمایه‌گذاری به‌ویژه در حوزه تجارت دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه بازارچه موجود در این مرز به خاطر کم‌کاری‌های طرف ترکمنستانی، به‌ مرور در حال مشکل‌دار شدن است که نیاز به همت ملی در سطح کلان دارد و می‌توان با حمایت‌های خاص، این مرز را نیز برای سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذار بیش‌ از پیش‌ فعال کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول