اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دفن غریبانه اموات کرونایی در بهشهر صحت ندارد

امام جمعه بهشهر گفت: مشکلی برای غسل اموات در بهشهر نداریم و غسل و دفن و اعمال و احکام اسلامی رعایت می‌شود و دفن غریبانه اموات کرونایی در بهشهر صحت ندارد.

دفن غریبانه اموات کرونایی در بهشهر صحت ندارد

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: این روزها اخباری بر دفن غریبانه اموات کرونایی در برخی از فضاهای مجازی دست به دست می‌شود که صحت ندارد و دفت و کفن اموات کرونایی براساس احکام الهی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به اهمیت دفن اموات کرونایی و حرمت و احترام مؤمنین که خداوند آن را بالاتر از خانه کعبه قرار داده است؛ اجرای احکام متوفیان کرونا در بهشهر براساس موازین اسلامی و الهی است.

امام جمعه بهشهر با قدردانی از تلاش همه پرسنل و کادر بهداشت و درمان بهشهر و اموال بیمارستانی در مقابله با کرونا گفت: در شرایط بحرانی قرارداریم و در این مبارزه با ویروس کرونا، در کنار عوامل بهداشت و درمان باید دستورات شرعی طبق دستورات خداوند اجرا شود.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به شرایط بحرانی فعلی و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: احکام متوفی از جمله غسل، کفن، حنوط و نماز باید اجرا شود و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی یادآور شد: غسل اموات کرونایی با همکاری عوامل آرامستان، آموزش نیروهای جهادی و تجهیز و صدور حکم ماموریت برای آنان اجرایی شده است.

امام جمعه بهشهر با اعلام اینکه گاهی حرمت از کانال عقل و گاهی از کانال شرع است؛ گفت: عقل و شرع در اسلام پشتیبان هم هستند و در بخش دفن و غسل اموات در بهشهر مشکلی وجود ندارد و تلاش داریم مشکلات شرعی در مورد متوفیان کرونایی رفع شود.

انتهای پیام/86002/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول