اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وقتی بانوان جهادی کل خانواده را پای کار می‌آورند

بانوان جهادی شهر سمنان که در قالب طرح محله اسلامی تا امروز فعالیت‌های قابل‌توجهی را ثبت کرده‌اند، این روزها کل خانواده را برای مقابله با ویروس کرونا پای کار آورده‌اند.

وقتی بانوان جهادی کل خانواده را پای کار می‌آورند

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: پس از شیوع ویروس کرونا در کشورمان که اکنون بیش از یک ماه و نیم از اعلام رسمی آن می‌گذرد، گروه‌های مردمی در قالب تشکل‌های متعدد برای پیشگیری از انتقال این ویروس و نجات جان هم‌وطنانشان دست به کار شدند.

کادر درمان در خط مقدم این کارزار و مردم عادی نیز در قالب گروه‌های جهادی اعم از جوانان هیأتی و بانوان محلات اسلامی برای مبارزه با این بیماری دوشادوش مدافعان سلامت نقش‌آفرینی کردند.

تا پیش از پایان اعلام آمار رسمی مبتلایان به کرونا که به تفکیک استان‌ها از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌شد، سمنان جزو استان‌های صدرنشین در این بخش به نسبت جمعیت بود که این امر شهروندان شهر اخلاق را بر آن داشت تا با اقدام جهادی خود، برای مقابله این ویروس مهلک اقدام کنند.

ضدعفونی اماکن عمومی، تهیه و توزیع ماسک رایگان و بسته‌بندی اقلام بهداشتی از سوی شهروندان، حرکتی بود که در سمنان نیز همانند سایر شهرها به شکل خودجوش فراگیر شد.

یکی از گروه‌های جهادی که از روز اول فروردین و ساعات نخستین سال تحویل به‌صورت جهادی و با حمایت قرارگاه حضرت یحیی ابن موسی الکاظم (ع) و خیّران، به بسته‌بندی مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و ماسک بهداشتی اقدام کردند، نیروهای جهادی وابسته به محله حضرت امیرالمؤمنین (ع) سمنان بودند.

بانوانی گرد هم آمده‌اند و همراه با اعضای خانواده تا پاسی از شب در تلاش هستند تا ملزومات بهداشتی مورد احتیاج این روزهای شهروندان را بسته‌بندی و در خاتمه کار، بین مردم توزیع کنند.

فهیمه رجبی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بنت‌الهدی سمنان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دغدغه این بانوان جهادی برای کمک به همشهریان خود گفت: حدود 20 نفر از بانوان جهادی به همراه اعضای خانواده خود پای کار آمدند و در فضایی بهداشتی، به بسته‌بندی این ملزومات اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: این بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده و دستکش یک‌بار مصرف به تعداد 20 هزار بسته بوده که قرار است پس از اتمام کار در 50 محله سمنان توزیع شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بنت‌الهدی سمنان از فعالیت 12 خیاط افتخاری برای دوخت ماسک خبر داد و افزود: این بانوان روزانه ۳۰۰ عدد ماسک تولید می‌کنند.

رجبی ضمن انتقاد از افرادی که این روزها با بی‌توجهی به هشدارها به مسافرت رفتند و تأکید پیاپی پزشکان را مبنی بر ماندن در خانه برای قطع زنجیره این بیماری نادیده گرفتند، اظهار کرد: این حرکت به‌نوعی پایمال کردن حقوق دیگران و حق‌الناس محسوب می‌شود و حقی بالاتر از رعایت حقوق همنوع یا سلامتی مردم در شرایط فعلی نیست.

وی بیان کرد: افرادی که با بی‌توجهی به هشدارها، این حق طبیعی را به مخاطره انداخته و بار دوش کادر بیمارستانی را زیاد می‌کنند، باید در محضر خداوند پاسخگو باشند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بنت‌الهدی سمنان ضمن قدردانی از زحمات افرادی که بی‌چشم‌داشتی و تا پاسی از شب برای نجات جان هم‌وطنان خود و به‌طور خودجوش به تهیه و توزیع مواد بهداشتی و درمانی اقدام کرده‌اند، افزود: این افراد هم می‌توانستند دور سفره هفت‌سین و بساط عید بنشینند یا به مسافرت بروند؛ اما سلامتی همنوعانشان در اولویت بوده و با ازخودگذشتگی این روزها نقش‌آفرینی می‌کنند.

رجبی با اشاره به ضرورت ورود خیران برای حمایت مالی از این دست اقدامات جهادی در این روزهای حساس افزود: با ورود هر چه بیشتر خیران، این طرح می‌تواند به‌صورت سراسری و فراگیر تا پایان شکست کرونا ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه اقدام خیران و نیروهای جهادی هم‌نقش تلاش‌های مدافعان حرم است، افزود: مدافعان حرم از جان و ناموس مردم دفاع می‌کنند و این اقدام جهادی در این روزها هم صیانت از جان مردم است که به نوع خود ارزش دارد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بنت‌الهدی سمنان از زحمات بی‌شائبه اهالی محله اسلامی امیرالمؤمنین (ع) سمنان که با مدیریت سعید دوستمحمدی رئیس مرکز نیکوکاری مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به‌صورت شبانه‌روزی و با اعضای خانواده این روزها برای شکست ویروس کرونا بدون چشمداشت به میدان عمل آمده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول