اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجرای سنت قربانی در ورامین برای دفع بلای کرونا

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: با توجه به دستورات اسلام و بزرگان دین، به منظور دفع بلای ویروس کرونا از کشور و شهرستان یک رأس دام سنگین در ورامین قربانی و بین فقرا توزیع شد.

اجرای سنت قربانی در ورامین برای دفع بلای کرونا

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از دستورات اسلام برای دفع بلا و گشایش در گرفتاری‌ها قربانی کردن است که در احادیث، روایات و سخن بزرگان به آن اشاره شده است.

وی افزود: در گذشته هم در شهرستان ورامین رسم بر این بوده است که اگر بلا یا حادثه‌ای رخ می‌داد، قربانی کرده و در شهر می‌گرداندند و گوشت آن را به فقرا می‌دادند تا آن بلا و مشکل از شهرستان رفع شود.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، تصمیم بر آن شد تا قربانی انجام شود لذا عده‌ای از مؤمنان و خیران همت کرده و یک رأس گاو را برای انجام امر قربانی تهیه کردند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: به همین منظور این قربانی روز گذشته در سطح شهر چرخانده و سپس در میدان امام خمینی(ه) شهرستان ورامین ذبح شد و گوشت آن نیز توسط مؤسسه خیریه حمایت از ایتام ولیعصر(عج) بین خانواده‌های ایتام توزیع شد.

وی بیان داشت: با توجه به توصیه‌های اسلام مبنی بر توجه به نذر، صدقه، انفاق و قربانی برای رفع گرفتاری‌ها، انشاءالله با این نذر و قربانی بلا و بیماری از کشور و شهرستان ما دور شود و مردم بار دیگر آسایش را تجربه کرده و قدردان نعمت سلامتی و آرامش باشند.

امام جمعه موقت ورامین ابراز داشت: سنت قربانی کردن یکی از دستورات قرآن است و در بطن یکی از مناسک مهم دین اسلام یعنی حج قرار دارد و در روز عید قربان نیز به عنوان یک مستحب مؤکد جزو اعمالی است که مسلمانان انجام می‌دهند.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: اجرای نذر قربانی در موارد بسیاری از جمله برای تضمین سلامت فرزندان، دفع بیماری و بلا، استجابت دعا و سایر موارد در اسلام توصیه شده است.

وی با بیان اینکه قربانی کردن یک کار قرآنی، روایی و توصیه بزرگان برای دفع بلایا است، گفت: قربانی کردن یک سنت بسیار حسنه است به ویژه اگر نتیجه و حاصل آن بین نیازمندان توزیع شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول