اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پایش 18 هزار نفر در رزمایش ارتش در جنوب‌شرق کشور

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش گفت: تاکنون بالغ بر 18 هزار و 900 نفر در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان در ایستگاه‌های تست و پایشی ارتش، مورد تست و ارزیابی بیماری کرونا قرار گرفتند.

پایش 18 هزار نفر در رزمایش  ارتش در جنوب‌شرق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر مهدی معمارباشی صبح امروز در آیین افتتاح مرکز نقاهتگاه 120 تختخوابی ارتش در مرکز آموزش 05 کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهیدان خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: 22 اسفند ماه سال 98 مقام معظم رهبری با توجه به مشکلاتی که در خصوص بیماری کرونا در سطح کشور پیش آمد یک فرمان تاریخی و ارزشمندی را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ فرمودند.

وی عنوان کرد: بلافاصله پیرو این فرمان و اجرایی شدن منویان معظم له ستاد کل نیروهای مسلح که همیشه پیشگام و پیش‌قدم بودند در اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا قرارگاه پدافندی زیستی مبارزه با ویروس منحوس کرونا با عنوان قرارگاه امام رضا تشکیل شد و به یگان‌های مجموعه نیروهای مسلح ابلاغ شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش افزود: پیرو همین ابلاغیه رزمایش بزرگ لبیک یا خامنه‌ای 98 در 25 اسفندماه 98 اجرایی و کلیه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران پیرو این رزمایش اقدامات خود را به منظور ایجاد استراحتگاه‌ها و ایجاد مراکز تست و پایش و ضد عفونی سطوح و معابر عمومی و پایش کارکنان و خانواده‌ها و همچنین کمک به مجموعه خدمات بهداشت و درمان خود را آغاز کردند.

وی افزود: در طول مدت رزمایش در مجموعه قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق به جز ایستگاه‌های تست و پایشی که در پادگان‌ها مستقر هستند در هر دو استان سیستان و بلوچستان و استان کرمان 28 ایستگاه تست ثابت و سیار داریم که در شهر کرمان 14 ایستگاه و در شهر ماهان و سیرجان و در استان سیستان و بلوچستان در شهرهای زاهدان، زابل، خاش و ایرانشهر برپا شده است.

معمارباشی تصریح کرد: برابر آخرین آمار بالغ بر 18 هزار و 900 نفر در دو استان با مراجعه به این مراکز تست و پایش به صورت سرپایی مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند و آنهایی که مشکل داشتند و یا مشکوک بودند به مراکز درمانی 16 گانه که در استان کرمان تعیین شده و همچنین در استان سیستان ارجاع داده شدند که از طریق پزشکان اقدامات لازم به انجام برسد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در خصوص ضد عفونی سطوح و معابر عمومی نیز افزود: آمادگی لازم را توسط یگان‌های جنگ نوین با 5 دستگاه خودرو که از تهران دریافت کردیم به علاوه خودروهای جنگ نوین ارتش در کرمان و سیستان و بلوچستان وجود داشت که ضد عفونی سطوح و معابر عمومی و اماکن خاص در چندین نوبت انجام شده و همچنان آمادگی برای استمرار آن داریم.

وی با اشاره به تهیه مواد ضدعفونی و شوینده و انواع مواد سطح و دست گفت: کلیه کارکنان و خانواده ارتش از این مواد ضدعفونی دریافت کردند ضمن اینکه در اجرای رزمایش هم و در طول روزهای آینده این مواد به مردم در چندین نوبت و در ایستگاه‌های صلواتی که تعیین شده تحویل می‌شود.

معمارباشی با اشاره به افتتاح مرکز نقاهتگاه یا استراحتگاه 120 تختخوابی با تمام امکانات و تجهیزات و بیمارستان صحرایی ارتش در محل مرکز آموزش 05 کرمان گفت: امیدواریم این مرکز با قطع زنجیره ویروس و بحث فاصله گذاری اجتماعی مورد استفاده قرار نگیرد اما اگر مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی باشد با تمام تجهیزات آمادگی کامل دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش اظهار کرد: در مجموعه استان در کنار این اقدامات در سیل در شهرستان ریگان هم همکاران در گروه 455 مهندسی ارتش انجام وظیفه کردند که مشکلات ناشی از سیل را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی همه و همه ید واحد کشور و مقام ولایت هستند و انجام وظیفه می‌کنند و منتی هم نیست چرا که وظیفه ماست به عنوان یک سرباز که بتوانیم در اجرای منویات رهبری و کمک به مردم همچون سال‌های دفاع مقدس در خط مقدم باشیم.

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول