اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«همه با هم» فعالیت جهادگران را هنرمندانه تصویر می کند

تهیه کننده برنامه «همه با هم» گفت: مقام معظم رهبری ۶ ماه پیش با جهادگران دیداری داشتند که در آن چهار بار روی بحث رسانه تاکید کردند و فرمودند که باید کارهایتان را هنرمندانه به مردم بگویید چراکه برخی از این کارها که پخش می شود باورپذیری ندارد.

«همه با هم» فعالیت جهادگران را هنرمندانه تصویر می کند

«محمد امیر بزرگیان» تهیه کننده برنامه «همه با هم» که این شب ها به صورت زنده از شبکه افق پخش می شود، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: ما دیدیم تقریباً ۱۲  هزار نفر در گروه های جهادی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و بزرگترین شبکه خدمت گزاری کشور دست گروه‌های جهادی است ولی هیچ بازتابی از کارهایی که آنها انجام می دهند را نمی بینیم و واقعاً این بچه ها علی رغم اینکه زحمت بسیار می‌کشند، دیده نمی شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ۶ ماه پیش با جهادگران دیداری داشتند که در آن چهار بار روی بحث رسانه تاکید کردند و در پیامی که به بچه های جهادی دادند در بند نهم تاکید ویژه ای روی بحث رسانه و انتقال هنرمندانه خدمات به مردم بود و حضرت آقا فرمودند که باید کارهایتان را هنرمندانه به مردم بگویید چراکه برخی از این کارها که پخش می شود باورپذیری ندارد.

این تهیه کننده همچنین افزود: بعد از آن دیدار ما به این فکر کردیم که بالاخره فرمانده ما یک خواسته‌ای داشتند و این خواسته را چشم در چشم در مقابل جهادگران مطرح کرده و باید این عملی شود.
از همان زمان ما به این فکر افتادیم که چنین تفکری را عملی کنیم اما فکرمان درباره برنامه‌ای بود که تقریباً قرار بود از ۱۵ فروردین روی آنتن بیاید. برای همین برنامه‌ریزی، پیش تولید و همه کارهایش انجام شده بود تا این که به شیوع بیماری کرونا برخورد کردیم. 

بزرگیان همچنین ادامه داد: با توجه به فعالیت گروه های جهادی در این روزها و در همه زمینه ها برای کمک رسانی به مردم به شدت دیده می شود، به این فکر کردیم که پوشش رسانه‌ای درباره این موضوع یکی از ضروریات است. 

وی با اشاره به محتویات این برنامه نیز گفت: محتوای برنامه قبل از شیوع کرونا با آنچه این شب ها روی آنتن می بینیم تفاوت دارد، قرار نبود برنامه ما تا این اندازه عملیاتی باشد، اما وقتی وارد این ماجرا شدیم که بچه های جهادی دارند خدمات گسترده ای می دهند و هیچ جایی از این بچه ها یادی نمی شود و حتی وقتی به برنامه های تلویزیونی هم دعوت می شوند تنها یک دقیقه با آنها گفت‌وگو می کنند و خیلی گفتگوها اثرگذار نیست. 

بزرگیان افزود: بر همین اساس فکر کردیم بهتر است برنامه‌ای مختص گروه‌های جهادی داشته باشیم. در کشور ما همه اقشار آنتن تلویزیون را در اختیار دارند غیر از بچه های جهادی و شاید بزرگترین NGO این افراد هستند اما از لحاظ رسانه‌ ای کاری برایشان انجام نمی شود. براین اساس به این فکر افتادیم که کارهایی که این عزیزان انجام می‌دهند را پوشش رسانه ای دهیم.

وی ادامه داد: در این بخش خیلی فکر کردیم و دیدیم باید مدل اصلی و اسلامی رسانه را نشان دهیم و آن هم این است که مردم خودشان این کارها را اداره کنند. یعنی که صدا و سیما از نظر ما رسانه ای است که مردم کنترلش کنند نه اینکه عده ای برای مردم برنامه بسازند و مردم هم ببینند.

این تهیه کننده درباره اهداف ساخت چنین برنامه ای نیز بیان داشت: یکی از اهداف ما کنترل برنامه توسط خود مردم بود. همچنین رویکرد ما نیز رویکرد امید آفرینی و حل مسئله به جای رویکرد ترس و انفعال بود. از طرفی به حضور مردم برای حل این مسئله تاکید داشتیم و به جای اینکه بگوییم چرا و سلبریتی ها را بیاوریم و پول جمع کنیم، گفتیم از مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید بر مشارکت همگانی و حداکثری مردم به جای تأکید بر مشارکت مالی در این برنامه وجود داشت، افزود: در حال حاضر در برنامه هایی که ساخته می شود یک سری چهره می آورند و پولی جمع می کنند و تمام می شود، اما ما دقیقا برعکس این رفتار کردیم. گفتیم پول جمع می کنیم اما پولی که خود مردم بیایند پای کار و این مسئله را حل کنند. برای مثال یکی از کارهایی که در برنامه انجام می دهیم این است که مردم به ما پیام می دهند و می گویند  این کار را می‌توانیم انجام دهیم و از ما می خواهند تا آنها را به گروه جهادی وصل کنیم.

تهیه کننده برنامه «همه با هم» افزود: برای مثال فردی می‌گویند من موتور دارم و می توانم در خدمت گروه‌های جهادی باشم یا فردی دیگر می‌گوید من وانت دارم می توانم هر روز در خدمتتان باشم. یا ماشین سنگین دارند و چرخ خیاطی و گروه امداد و نجات هستند. در اصل مردم از اقصی نقاط ایران نقش خودشان را برای ما تعریف می‌کنند و بعد ما اینها را به گروه های جهادی استان ها وصل می کنیم و گروههای جهادی استان ها این افراد را به گروه‌های جهادی شهرستان هایشان وصل می کنند. یعنی تقریباً  ۴۰۰ پیامک از مردم از جاهای مختلف داریم که تا به حال این عزیزان عضو گروه های جهادی نبودند.

 

وی با بیان صحبت های مقام معظم رهبری در آن دیدار، ادامه داد: یکی از صحبت های مقام معظم رهبری در این دیدار این بود که جهادگران چند درصد از جامعه هستند؟ ووقتی پاسخ داده شد 20 درصد. ایشان گفتند چرا ۸۵ درصد دیگر عضو گروه‌های جهادی نیستند و چرا از این نعمت محرومند؟ پس یکی از کارهای ما عملی کردن این فرمایش مقام معظم رهبری است و اگر بتوانیم روزی ۴۰۰ نفر را  به گروه های جهادی وصل کنیم، کار بزرگی انجام دادیم.

این تهیه کننده همچنین با بیان سایر فعالیت های انجام شده در این برنامه، عنوان داشت: از طرفی ما خود را مسئول می دانیم و به تمام افراد زنگ می زنیم و از آنها می پرسیم که شما که به ما پیامک دادید، آیا به گروه های جهادی وصل شدید یا نه؟ یکی دیگر از کارهای ما این است که پول جمع می کنیم. کد دستوری اعلام کردیم و پولی که جمع می شود توسط گروه های جهادی و با هدایت برنامه خرج می شود. یعنی پول را مردم دادند و مردم هم دارند ماسک می دوزند و توسط خودشان هم پخش می شود. حالا یا در بیمارستان و یا در مناطق محروم توزیع می شود.

وی ادامه داد: بخشی از این عزیزان شامل گروه های جهادی می شوند که محله محور کار می کنند، مثل افرادی که به کمک دست فروشان در محله ها می روند و یا برایشان کار خانگی درست می کنند یا اگر به اینترنت دسترسی نداشت برایش از اهالی محل پول جمع می کنند. یا ۸۰۰ نفر از افرادی که در سامانه ۴۰۳۰ تهران هستند از گروه های جهادی هستند. همچنین گروه های جهادی تئاتر که به بخش های بیماران کرونایی می روند و برایشان اجرا می کنند. یا گروه های جهادی که تغسیل اموال را انجام می دهند و برای بیماران غذا و آبمیوه فراهم می کنند. 

بزرگیان در ادامه صحبت های خود درباره یکی از برنامه های «همه با هم» گفت: چند شب پیش خانمی آفرود سوار مهمان برنامه ما بود که اتفاقا یکی از اعضای گروه های جهادی بود‌.

وی ادامه داد: یکی از نکته های این برنامه حضور تمام گروه تولید ما در گروه های جهادی است و خیلی از پلی بک هایی که پخش می کنیم توسط بچه های جهادی ضبط شدند یعنی در این برنامه مردم برای مردم تولید می کنند.

این تهیه کننده با بیان جزئیاتی از این برنامه نیز گفت: در هر برنامه یک مهمان جهادی داریم که با مجری صحبت می کند و بین صحبت هایشان ۱۰ دقیقه پلی بک از فعالیت های جهادی مهمان خواهیم دید و تمام تلاشمان بر این است که تمامی این مهمان ها باورپذیری عمیقی برای مخاطب ایجاد کند. 

وی با بیان ینکه با برخی جهادگران از طریق تماس اینترنتی ارتباط می گیریم، گفت: بخشی از مهمان های ما مهمان های اسکایپی هستند و با برخی بچه های جهادی تماس تصویری برقرار می کنیم که در استان های ایران کارهای جهادی انجام می دهند و تا الان با ۱۵ استان به صورت اینترنتی ارتباط تصویری برقرار کردیم. 

وی ادامه داد: با اینکه قرار بود ۱۴ قسمت برنامه داشته باشیم، اما امشب ۲۰ امین شب اجرایمان هست و همین مشخص می کند که این برنامه بازخورد خوبی را از جانب مخاطبان دریافت کرده است و این احتمال می رود با توجه به این اقبال مخاطبان تصمیم هایی درباره ادامه تولید و پخش «همه با هم» در نظر گرفته شود. گروه های جهادی فقط در بحران کار نمی کردند و الان به واسطه چند بحرانی که در کشور داشتیم فعالیت شان چشمگیر شده است.

به گزارش فارس، مجری کارشناس این برنامه حجت الاسلام بی آزار و اجرای برنامه به عهده محمد قاسمی و ستاره سادات قطبی است. این برنامه هر شب از شبکه افق پخش می شود. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول