اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از غربالگری روستائیان سوادکوه تا تولید هزاران ماسک و گان در بهشهر

بسیجیان بهشهر و سوادکوه از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات تاثیرگذاری از تولید ماسک، گان بیمارستانی و مواد ضدعفونی کننده تا راه اندازی نقاهتگاه و اهدای بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر داشته‌اند.

از غربالگری روستائیان سوادکوه تا تولید هزاران ماسک و گان در بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه با اشاره به عملکرد قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان سوادکوه، از تولید و توزیع ۱۹ هزار ماسک بهداشتی سه لایه خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۵ هزار ماسک قابل شستشو بود.

سیدموسی حسین‌نژاد با اعلام اینکه ۱۶ کارگاه تولیدی ماسک بهداشتی با بکارگیری روزانه ۹۷ جهادگر خواهر بسیجی مشغول تولید ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی هستند، افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ گان بیمارستانی، یک هزار و ۶۰۰ کلاه بهداشتی، ۲ هزار جفت دستکش، یک هزار و ۲۰۰ آستین یک بار مصرف تولید و بین مراکز درمانی و مردم توزیع شد.

وی افزود: همچنین۷۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط جهادگران بسیجی و پایگاه‌های مقاومت برای گندزدایی مکان‌های عمومی و معابر استفاده و همچنین ۱۷۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست هم بین مردم توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه با اعلام اینکه ۵ هزار جهادگر سلامت از گردان امام حسین (ع)، پایوران و بسیجیان در اجرای طرح غربالگری کرونا بکارگیری شدند، گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی و ۸۵  درصد جمعیت شهری سوادکوه غربالگری کرونا شدند، که تا چند روز آینده غربالگری کل شهرستان به اتمام می‌رسد.

*غربالگری ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی و ۸۵ درصد جمعیت شهری سوادکوه

حسین‌نژاد با بیان اینکه روزانه ۹۶ جهادگر بسیجی در قالب ۲۶ گروه در حوزه نظارتی، رصد و پایش بهداشتی در نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: به موازات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان، گشت و ایست و بازرسی در قالب طرح رضویون به صورت شبانه‌روز برای تامین امنیت، در سطح پایگاه‌ها و محلات در حال اجرا است.

*اهدای  ۱۳۰۰ بسته حمایتی و بهداشتی به خانوار‌های آسیب‌پذیر

وی در ادامه از اهدای پک‌های آب میوه و عسل به کادر درمانی و خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند، خبر داد و افزود:‌ ۷۰۰ بسته معیشتی و ۶۰۰ بسته بهداشتی بین جامعه هدف توزیع شد و این کار همچنان تداوم دارد ۳۰ هزار پیامک درحوزه فرهنگی تولید و ۱۵ هزار بروشور آموزشی درباره پیشگیری از ابتلا به کرونا و بنر‌های مرتبط با آن بین مردم توزیع و در سطح محلات شهری و روستایی نصب شد.

*راه اندازی نقاهتگاه ۷۹ تختخوابه در سوادکوه

حسین‌نژاد در ادامه از برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در سواکوده هم خبر داد و بیان کرد:‌ مصوبه‌ای در قرارگاه پدافند زیستی داشتیم و مصر بودیم که این مصوبه به مرحله اجرا برسد آنهم با هماهنگی دانشگاه آزاد سوادکوه، چند سوئیت اقامتی این دانشگاه با ۷۹ تخت‌خواب تجهیز و برای بیماران کرونایی که از بیمارستان مرخص می‌شوند تا دوره نقاهتشان را بگذرانند، آماده شد.

*اقدامات سپاه بهشهر در مقابله با کرونا 

حسن پورقربان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر نیز با اعلام اینکه ۹۰۰ نفر از بسیجیان برای نظارت و سرکشی در بازار و مقابله با گرانفروشی، احتکار و نیز رصد بهداشتی در پمپ بنزین‌ها و نانوانایی‌ها بکار گیری شدند، افزود:‌ ۶۰۰ نفر دیگر از بسیجیان هم برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی و خروجی شهری و روستایی با ناجا همکاری می‌کنند.

*غربالگری ۱۰۰ درصد مردم بهشهر توسط جهادگران بسیجی

وی از غربالگری ۱۰۰ درصد شهروندان بهشهر توسط جهادگران بسیجی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و با نظارت شبکه بهداشت شهرستان خبر داد و اعلام کرد‌: با بکارگیری ۳ هزار و ۱۸۰ جهادگرسلامت، ۳۹ هزار و ۸۴۱ خانوار بهشهری غربالگری کرونا شدند که از این تعداد ۸۷۹ نفر مشکوک به کرونا بودند و به مراکز درمانی معرفی شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر گفت: همچنین ۱۱ هزار و ۵۰۰ مدافع سلامت برای ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی بکارگیری شدند که با همکاری شهرداری‌های سه‌گانه خلیل شهر، رستم‌کلا و بهشهر هر روز در دو شیفت صبح و بعدازظهر محلات و اماکن پرتردد گندزدایی می‌شود و این کار تداوم دارد.

*برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر از برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان خبر داد افزود: دو مرحله رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان و ادارت برای گندزدایی محلات شهری و روستایی انجام شده بود و برای کمک به کادر درمانی نیز نیرو‌های داوطلب شامل کمک پرستار، کمک بهیار، انتظامات و حراست و همچنین نیرو‌های تخصصی بسیجی به بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان اعزام شدند.


*تولید و توزیع 125 هزار  ماسک و گان بیمارستانی

پورقربان از تولید و توزیع ۱۱۰ هزار ماسک بهداشتی، ۱۵ هزار گان بیمارستانی و ۱۰ هزار دستکش بین کادر درمانی، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مردم نیازمند خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی و ۸۰۰ گان بیمارستانی توسط ۲۲۰ خواهر خیاط بسیجی در شهرستان تولید می‌شود.

وی افزود: همچنین روزانه ۲۵۰ گان بیمارستانی هم تحویل بیمارستان خاتم الانبیاء که بیمارستان پایلوت کرونایی در شرق استان است، تحویل می‌دهیم، همچنین روزانه ۳۰۰ شیلد محافظتی تولید و تحویل کادر درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء می‌دهد.

*فعالیت ۳۹ کارگاه تولید ماسک

وی از فعال بودن ۳۹ کارگاه تولید ماسک بهداشتی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: سپاه بهشهر با تولیدی پوشاک ژینکو تا ۲۰ فروردین هماهنگ کرد و ۲۵ خواهر خیاط بسیجی هم در کارگاه مستقر شدند تا تسریعی برای برطرف کردن نیاز‌های کادردرمانی بیمارستان خاتم الانبیاء به ماسک و گان بیمارستانی صورت بگیرد.

*اهدای 4هزار بسته بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های کم‌برخوردار 

وی از اهدای ۴ هزار و ۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری و بسیج ادارات بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به دست اقشار آسیب پذیر رسید، ۴۰۰ خانوار هم شناسایی و بسته‌های حمایتی و بهداشتی هم در اختیار آن‌ها قرار میگیرد.

پورقربان همچنین از کشف کارگاه تولید مواد ضدعفونی غیراستاندار توسط ناظرین سلامت هم خبر داد و گفت:‌ با دستور دادستانی این کارگاه پلمب شد همچنین انبار احتکار لوازم بهداشتی هم کشف و تحویل مراجع قضایی قرار گرفت.

*فعالیت ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی

وی با اشاره به بکارگیری ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی تاکید کرد:‌ باتوجه به استفتای رهبر معظم انقلاب درباره دفن اموات کرونایی، و تشکیل قرارگاه موسی بن جعفر(ع) در استان، طلبه‌های جهادی بهشهر با مدیریت ونظارت امام جمعه و مشخص شدن محل تغسیل اموات، کار کفن و دفن متوفیان را انجام میدهند و سپاه هم امکانات و تجهیزات آن‌ها را تامین می‌کند.

انتهای پیام/86041/غ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول