اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار در جوار ۶ بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار نیمه شعبان در جوار ۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار در جوار ۶ بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

قاسم مومنی‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به طرح نسیم انتظار اشاره کرد و گفت: هر ساله نیمه شعبان در بقاع متبرکه برنامه‌های شادی اجرا می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از اجتماع مردمی جهت حفظ سلامت آنها برنامه‌های میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین مناسبت سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغیه‌ای در خصوص برنامه‌های مهدوی از جمله راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار با هدف ترویج اندیشه مهدویت، ایجاد نشاط و طراوت معنوی در شرایط کنونی صادر کرده است.

وی بیان کرد: در این برنامه که روز نیمه شعبان در جوار ۶ بقعه متبرکه و شاخص شامل امامزاده مختار، بی‌بی خاتونین مارگون، بقعه متبرکه امامزاده جعفر گچساران، امامزاده سید محمد باشت، امامزاده آقامیر کهگیلویه و امامزاده بی‌بی زهرا خاتون برگزار می‌شود با تزیین خودروها و مولودی خوانی نوای دلنشین یا مهدی به گوش و دل جان مردم می‌رسد.

این مسوول بیان کرد: این کاروان‌ها در سطح شهرها و روستاها با مولودی خوانی و ذکر و نوای یا مهدی میلاد منجی عالم بشریت را جشن می‌گیرند.

مومنی‌شاد ادامه داد: در این برنامه علاوه بر اجرای مولودی‌خوانی تبرکات مهدوی شامل ماسک و بسته‌های معیشتی میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بدون هرگونه تجمعی سخنرانی در بقاع متبرکه برگزار و در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود همچنین از بلندگوهای مساجد دعا و مناجات نیز پخش خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه در این شرایط و برهه حساس برنامه‌های فرهنگی بقاع تعطیل نیستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه به شیوه‌ای جدید اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول