اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در دانشگاه سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسئولیت اجتماعی به عنوان یک دانشگاه جامعه محور با طی فرایند لازم، به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی اقدام کرده است.

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در دانشگاه سیستان و بلوچستان

 ابراهیم نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای ایفای رسالت و مسئولیت اجتماعی به عنوان یک دانشگاه جامعه محور با طی فرایند لازم به تولید و عرضه ماسکهای بهداشتی اقدام کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با وجود تعطیلی بسیاری از اصناف و فروشندگان، اقلام مورد نیاز برای کارگاه تولید ماسک تهیه شده است، افزود: این اقلام برای خرید و تجهیز کارگاه تولید ماسک از اواسط اسفند سال گذشته در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با حمایت ریاست دانشگاه و معاونت پشتیبانی تامین شده و با نظارت مستمر شورای ایمنی دانشگاه و همکاری بسیج دانشجویی استان آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: در این کارگاه در حال حاضر روزانه میانگین ۳۰۰ عدد ماسک تولید می شود و علاوه بر دانشگاه در میان بخشهایی از اقشار آسیب پذیر خارج از دانشگاه توزیع می‌شود، گرچه این میزان جوابگوی نیازهای موجود نیست اما قطعا در صورت افزایش امکانات می‌توان آمار تولید را نیز افزایش داد.

نوری با بیان اینکه این ماسک ها به صورت رایگان در اختیار کارکنان دانشگاه که حضور فیزیکی دارند، نیروهای حفاظت فیزیکی، منازل اعضای هیأت علمی قرار می‌گیرد گفت: بر اساس نیاز سنجی بسیج دانشجویی استان, بخشی از ماسک های تولیدی در میان برخی از نیازمندان، کسبه و نانوایی‌ها در حال توزیع است.

وی افزود: هم اکنون حدود ۲۰ خیاط، برشکار و نیروی خدماتی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر به صورت جهادی در کار تولید ماسک فعال هستند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول