اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

بازار کار زمستان 98 در یک نگاه/ 2.7 میلیون نفر بیکار بودند

نرخ بیکاری در زمستان سال 98 به 10.6 درصد رسید. طبق آمار حدود 62 میلیون نفر جمعیت 15 ساله و بیشتر بوده که 57.6 درصد آنها غیرفعال بوده اند.

بازار کار زمستان 98 در یک نگاه/ 2.7 میلیون نفر بیکار بودند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نرخ بیکاری در زمستان سال 98 به 10.6 درصد رسید. طبق آمار حدود 62 میلیون نفر جمعیت 15 ساله و بیشتر بوده که 57.6 درصد آنها غیرفعال بوده اند.

از تعداد شاغلان که حدود 23.5 میلیون نفر هستند بالغ بر 58.7 درصد با 44 ساعت کار در هفته و 37.6 درصد اشتغال کمتر از 44 ساعت کار در هفته و 3.8 درصد نیز غایب موقت بوده اند.

بررسی نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر بیانگر آن است که ۳۷.۸ درصد از جمعیت در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) شاغل بوده اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بررسی نرخ مشارکت اقتصادی نرخ فعالیت جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نشان میدهد که ۴۲.۴ درصد جمعیت در سن کار ۱۵ ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند. همچنین نتایج نشان میدهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است. 

بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ۱۳۹۷)، ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول