اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تصویب 8 طرح پژوهشی مرتبط با کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تصویب هشت طرح پژوهشی در زمینه بیماری کرونا خبر داد و گفت: تمامی این طرح‌ها توسط اعضای هیأت علمی این دانشگاه ارائه شده است.

تصویب 8 طرح پژوهشی مرتبط با کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سیدی با اشاره به تصویب هشت طرح پژوهشی مرتبط با کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: این طرح‌ها در کمیته فرعی ظرف مدت ۴۸ ساعت بررسی و پس از تصویب، کد اخلاق دریافت کردند و هم اکنون در حال فعالیت هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: طرح‌های پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه وضعیت اضطراب و استرس جامعه و نحوه مقابله با آن، بررسی خصوصیات بالینی بیماری کووید ١٩و اندازه‌گیری‌های  آزمایشگاهی، اثربخشی برخی روش‌های درمانی بر شدت علائم و طرح‌های پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه یک طرح پژوهشی در زمینه کاهش شدت علائم ویروس کووید 19 در سطح دانشگاه علوم پزشکی به تصویب رسیده است، افزود: این طرح پژوهشی فعالیت خود را امروز آغاز کرده است.

معاون تحقیقات ‌‌فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور این معاونت همگام با فعالیت‌های سربازان سفیدپوش خط مقدم مبارزه با ویروس کووید 19 فعالیت‌های پژوهشی خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای مشارکت در پژوهش‌های مرتبط با کرونا اولین گام معاونت تحقیقات در زمینه مقابله با کووید 19 بود.

سیدی ادامه داد: پس از این مرحله، طرح‌های ارائه‌شده، به‌صورت سریع در کمیته فرعی بررسی و تصویب شدند و هم اکنون حمایت‌های مالی و پشتیبانی از طرح‌ها در دستور کار است تا شاهد خروجی مطلوبی در این زمینه باشیم.

 وی با بیان اینکه مقابله با کرونا به یک معضل مهم ملی تبدیل شده، از این رو معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همپای سایر معاونت‌های دانشگاه، با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی اقدام به فعالیت‌های پژوهشی در این خصوص کرد، تصریح کرد: هدف از تشکیل کمیته تخصصی تحقیقات کرونا، هدایت متمرکز و هدفمند برای تشخیص و درمان ویروس و ارائه گزارش‌های موردی خاص است.

سیدی ابراز داشت: فعالیت‌های پژوهشی معاونت تحقیقات ‌‌فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای مقابله با ویروس کووید 19 در سه بخش تدابیر و اقدامات بهینه در مرحله پیشگیری، چگونگی درمان موفق و مدیریت زنجیره ابتلای بیماری تا فروکش‌کردن کامل و برقراری وضعیت نرمال در جامعه برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا حمایت مالی می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن اعلام مجدد امکان بررسی فوری طرح‌های تحقیقاتی ارائه‌شده و دریافت کد اخلاق در سامانه اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه متذکر شد: در صورتی که دامنه کار پژوهشی محققان گسترده و بعضاً فراتر از یک دانشگاه است، این عزیزان می‌توانند پیشنهاد پژوهشی خود را در سامانه نیماد به آدرس http://rms.nimad. ارسال کنند.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول