اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تولید روزانه ۲۳ هزار ماسک توسط بسیج اصناف خوزستان

مسؤول بسیج اصناف خوزستان گفت: روزانه ۲۰هزار ماسک در شهرستان ها و ۳ هزارماسک در مرکز استان توسط بسیج اصناف تولید می‌شود.

تولید روزانه ۲۳ هزار ماسک توسط بسیج اصناف خوزستان

 دلاور عسگری مسؤول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، بسیج اصناف تمام توان جهادی و امکانات خود را برای خدمت به مردم درآورد، اظهار کرد: بسیج اصناف با فعال کردن تمام ظرفیت‌های صنفی تولیدی خود برای مقابله با کرونا در استان به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت به مردم است.

مسؤول بسیج اصناف خوزستان در تشریح برنامه‌های اجرایی در روزهای کرونا عنوان کرد: برنامه‌های میز خدمت جهت آموزش ارباب رجوع در اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی، تکریم طلایه داران جبهه ایثار در بیمارستان رازی توسط اتحادیه گل و گیاه با تقدیم گل، اجرای طرح جهادی یاری رسانی و ضد عفونی بازار با مشارکت اتاق  اصناف و بسیج اصناف و شهرداری، ارسال گزارش تاثیر بحران بیماری کرونا بر قیمت اقلام اساسی به سردار فرماندهی سپاه بخشی از این اقدامات بود.

وی افزود: همچنین راه اندازی ۴۰ اکیپ بازرسی توسط سازمان صمت و با همکاری دستگاه‌های مرتبط و بسیج اصناف جهت جلوگیری از گران فروشی و کشف احتکار، تعطیلی تالارهای عروسی و سالن‌های اجتماعات و الزام به استفاده از ظروف یکبار مصرف و دستکش در رستوران‌ها و فست فودها از دیگر اقدام بسیج اصناف در مقابله با کرونا بود.

عسگری بیان کرد: استفاده ازتب سنج در ورودی رستوران‌ها، بازرسی از داروخانه و کالاهای پزشکی، تعطیلی مراکز غیر مجاز استعمال دخانیات ،قهوه خانه و مراکز عرضه قلیان و  لغو نمایشگاه‌های بهاره در سراسر استان را میتوان از دیگر اقدامات بسیج در روزهای کرونا نام برد.

وی افزود:  تمدید خودکار کارتهای بازرگانان تا پایان فروردین ۹۹جهت پیشگیری از حضور تجار در مراکز تمدید کارت، تشکیل ۴۷پرونده گران فروشی مواد شوینده و ضد عفونی، تهیه و ارسال نکات بهداشتی و پیشگیری به اتحادیه‌های آسیب پذیر توجیه آنان نیز اولویت‌های بسیج اصناف در مقابله با کرونا بود.

عسگری در رابطه با تشکیل گروه‌های پاکسازی و ضد عفونی عنوان کرد: در مرکز استان ۱۵ گروه و در هر شهرستان سه گروه تشکیل و براساس دستورالعمل پدافند زیستی فعالیت کردند.

وی افزود:  بازدید میدانی نیز در دو مرحله از کلانشهر اهواز و رصد وضعیت تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری و گزارش به دستگاه‌های مرتبط جهت اقدام و  شرکت گروه‌های پاکسازی و ضد عفونی بسیج اصناف در رزمایش پدافند زیستی را میتوان به عنوان دیگر اقدامات بسیج اصناف نام برد.

مسؤول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خوزستان گفت: تهیه ۲۰۰۰ بسته مواد ضدعفونی کننده با قیمت مناسب جهت ستاد شکست کرونا، تهیه کفش، پوشاک، و بسته مواد غذایی به تعداد ۳۰۰۰ (سه هزار) بسته و توزیع بین خانواده‌های بی‌بضاعت و محروم در سال جدید و کمک به تامین نیازمندی‌های خانواده‌های محروم نیز از اقدام بسیج اصناف است.

وی افزود: کمک معیشتی نقدی به خانواده‌های بی بضاعت در شرایط فعلی که بسیار نیازمند هستند نیز در دستور بسیج اصناف قرار گرفت و این مهم نیز توسط بسیج اصناف صورت گرفت.

وی افزود: همچنین راه اندازی کارگاه تولید ماسک با اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو در شهرستان و مراکز استان که روزانه ۲۰هزار ماسک در شهرستان ها و ۳ هزارماسک در مرکز استان تولید می‌کنند از دیگر خدمات بسیج اصناف در جهت مقابله با کرونا بود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول