اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی به 5 استان یمن

نیروهای ائتلاف سعودی پنج استان یمن را طی چند ساعت هدف حملات هوایی گسترده خود قرار دادند.

حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی به 5 استان یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ائتلاف سعودی، امروز (دوشنبه)، به مناطقی در پنج استان یمنی «صعده» و «حجه» در شمال صنعاء، «مأرب» و «الجوف» در شمال شرقی صنعاء و«البیضاء» (جنوب یمن) حمله کردند.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»، نیروهای ائتلاف سعودی در حمله نخست‌ ناحیه «صراوح» از توابع استان مأرب را در ده مرحله و ناحیه  «مجزر» در همین استان را هدف حملات هوایی قرار دادند.

به گزارش شبکه المسیره، حمله دوم در دو مرحله به ناحیه «میدی» در استان «جحه» انجام شد. نیروهای ائتلاف سعودی در حمله سوم خود ناحیه «الحزم» استان الجوف را خبر دادند.

حمله چهارم جنگنده‌های ائتلاف سعودی به ناحیه «الظاهر» در استان صعده صورت گرفت و حمله پنجم نیز در چهار مرحله به ناحیه «ناطع» استان البیضاء بود.

در ارتباط با حمله به استان صعده،‌ یک مقام محلی ضمن محکوم  کردن اقدام ائتلاف، اعلام کرد که این حمله چند کشته و زخمی برجای گذاشته که اکثر آنها زن و کودک هستند.

در همین ارتباط،‌ مزدوران ائتلاف سعودی، دیشب، با حمله به یکی از مناطق غربی یمن جان یک شهروند یمنی را گرفتند و سه کودک را زخمی کردند (جزئیات بیشتر).

ائتلاف سعودی طی یک هفته اخیر در حالی حملات هوایی خود علیه یمن را شدت بخشیده که در پاسخ به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها در دنیا از آتش‌بس در یمن حمایت کرده بود؛ از همین رو دولت نجات ملی یمن تاکید کرده است که ایجاد آتش‌بس در یمن منوط به رفع محاصره و توقف تجاوز ائتلاف سعودی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول