اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بهزیستی گلستان سامانه «خودارزیابی روانشناختی» راه‌اندازی کرد/ تماس 1400 گلستانی با «صدای مشاور»

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از راه‌اندازی سامانه «خودارزیابی روانشناختی» با رویکرد غربالگری وضعیت روانی جامعه در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: تاکنون 106 نفر وارد این سامانه شده و وضعیت خود را ارزیابی کردند.

بهزیستی گلستان سامانه «خودارزیابی روانشناختی» راه‌اندازی کرد/ تماس 1400 گلستانی با «صدای مشاور»

ابراهیم غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سامانه «خودارزیابی روانشناختی» با رویکرد غربالگری وضعیت روانی جامعه در پی شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شد، تاکنون ۱۰۶ نفر وارد این سامانه شده و ۵۴.۹ درصد مشکل اضطراب ناشی از احتمال ابتلا به کووید۱۹ را داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز زیرپوشش بهزیستی به سامانه ۱۴۸۰ «صدای مشاور» لینک شدند، تصریح کرد: خودقرنطینگی خانگی باعث نشده که آمار خشونت‌های خانگی و اختلافات خانگی در استان گلستان افزایش پیدا کند و شرایط عادی است.

* تداوم اقدامات کنترلی ویروس کرونا در مراکز بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان افزود: ارزیابی وضعیت روانشناختی از طریق ورود به سامانه CORONA.BEHZISTI.IR امکان‌پذیر است.

غفاری اقدامات انجام شده در مراکز زیرپوشش بهزیستی را در راستای کاهش و کنترل ویروس کرونا مثبت خواند و گفت: سازمان بهزیستی در ابتدای اسفند پروتکل‌هایی را برای مراقبت از گروه‌های هدف تهیه و ارسال کرد.

وی با بیان اینکه کمیته پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بهزیستی استان گلستان فعال و راه‌اندازی شده است، افزود: مدیرکل بهزیستی به عنوان رئیس و معاونین جزو اعضای این کمیته هستند.

*نگهداری 850 مددجوی سالمند و معلول در 18 مرکز شبانه‌روزی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به نقش مهم آموزش در پیشگیری از ویروس کرونا ابراز کرد: آموزش برای تمامی کسانی که در سازمان بهزیستی فعالیت دارند اعم از کارکنان، خدمه و رانندگان انجام گرفت تا میزان آگاهی و اطلاعات آنها در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزایش پیدا کند.

غفاری با بیان اینکه گروه‌های سالمندی و کودکان بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: معلولان نیز به دلیل اینکه ایمنی بدن آنها پایین است و خودمراقبتی ندارد جزو گزینه‌های در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ مددجوی سالمند و معلول در ۱۸ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند، افزود: مددجویان بهزیستی در ۱۱ مرکز نگهداری بیماران ذهنی، سه مرکز نگهداری بیماران روانی، سه مرکز نگهداری از سالمندان و یک مرکز نگهداری از معلولان جسمی و حرکتی خدمات دریافت می‌کنند.

* پرداخت 450 میلیون تومان برای حمایت از مددجویان مراکز شبانه‌روزی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: طی بازدیدهایی که از مراکز انجام گرفت کاملا پروتکل‌های ترسیم شده «ضدعفونی کردن بخش‌ها و مراکز، محدودیدت پذیرش و ممنوعیت در ورود و خروج » اجرا شده است.

به گفته غفاری؛ به ازای هر مددجو در مرکز شبانه‌روزی ۵۳۰ هزار تومان واریز می‌شود که بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان برای ۸۵۰ معلول زیرپوشش بهزیستی پرداخت شده است، ۵۰ الی ۶۰ درصد مددجویان مجهول‌الهویه در مراکز بهزیستی نیز بصورت مجزا ۲۲۸ هزار تومان حمایت مالی شدند.

وی با بیان اینکه کمبودی در زمینه اقلام بهداشتی برای مددجویان بهزیستی وجود ندارد، ابراز کرد: تمامی گروه‌های زیرپوشش بهزیستی جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

* آمار صفر ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان گلستان اظهار کرد: فشار خون و تب سنجی تمامی معلولان و سالمندان زیرپوشش بهزیستی روزانه در دو نوبت انجام می‌گیرد، با شیوع کرونا میزان فوتی در مراکز زیرپوشش بهزیستی افزایش نداشت و کمتر از قبل است.

به گفته غفاری؛ در ۱۱ مرکز بیماران ذهنی تا به حال گزارشی از ابتلا به کرونا نداشتیم، آمار ابتلا به کرونا در مراکز بیماران اعصاب و روان، جسمی و حرکتی صفر بوده است

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول