اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تولید روزانه ۸ هزار جفت دستکش و ۳۶ هزار ماسک توسط بسیج و سپاه شهدای آذربایجان‌غربی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: با شیوع کرونا و در راستای تامین اقلام بهداشتی در این زمینه، روزانه ۸ هزار جفت دستکش و ۳۶ هزار ماسک توسط بسیج و سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

تولید روزانه ۸ هزار جفت دستکش و ۳۶ هزار ماسک توسط بسیج و سپاه شهدای آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حبیب شهسواری در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی  بیمارستان 500 تختخوابی دارای اتاق عمل، رادیولوژی و ICU در آذربایجان غربی در مدت زمان 48 ساعت، اظهار کرد: این بیمارستان در آغاز طرح دفاع بیولوژیک توسط بهداری شمالغرب کشور راه‌اندازی شد که دارای نقاهتگاه 200 تختخوابی است.

وی با اشاره به رتبه اول آذربایجان غربی در اجرای طرح غربالگری کرونا، اظهار کرد: در قالب رزمایش بیولوژیک، ۹۷ درصد مردم استان در زمینه بیماری کرونا غربالگری شدند.

شهسواری با بیان اینکه در این راستا 147گروه جهادی در ۱۴۸ پست اقدام به غربالگری بیماران کرونایی کردند، اذعان داشت: در این راستا ۷۳۵ نفر متخصص دوره دیده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و در نهایت طی 9 روز، ۳ میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در ادامه به اقدامات فرهنگی سپاه شهدای آذربایجان غربی در پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: 13 هزار و 336 بروشور آموزشی برای آگاه‌سازی مردم تهیه، تولید و در بین مردم توزیع شد.

شهسواری با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی معابر و روستاهای دارای سکنه استان در قالب رزمایش بیولوژیک، خاطرنشان کرد: یک هزار و 755 منطقه در استان آذربایجان غربی با 7 میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی شد.

وی با بیان اینکه در این راستا از تمام تجهیزات و امکانات موجود سپاه، بسیج، آتش‌نشانی و حتی تجهیزات مردمی از جمله تراکتور و سمپاش‌های کوله‌ای بهره گرفته شد، اعلام کرد: برای این منظور از 6 هزار و 559 دستگاه انواع تجهیزات ضدعفونی استفاده شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: روز طبیعت نیز با همراهی مردم توانستیم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی عمل کنیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه همراهی و همدلی مردم عامل موثر در موفقیت این طرح بود، اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در 19 منطقه ارومیه و در مجموع در 300 نقطه از شهرهای مختلف استان اجرایی شد.

شهسواری با بیان اینکه در این خصوص با اشاره به تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز افرادی که در طرح غربالگری شرکت کرده بودند، افزود: در این راستا 3 هزار ماسک N95 و 27 هزار جفت دستکش در بین اجرا کنندگان طرح غربالگری توزیع شد.

وی با بیان اینکه سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به کمک بسیج توانسته از ابتدای شیوع کرونا 100 هزار عدد اقلام بهداشتی، 28 هزار و 400 مورد بسته معیشتی تهیه و توزیع کند، اعلام کرد: علاوه بر این 5 هزار بسته معیشتی 200 هزار تومانی و 500 هزار تومانی برای اقشار آسیب‌پذیر و افرادی که درآمد آنها تحت تاثیر کرونا قرار گرفت توزیع می‌شود.

این مقام مسوول از تولید روزانه ۸ هزار دستکش و ۳۶ هزار ماسک توسط بسیج و سپاه شهدای آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: با تغییر کاربری کارگاه‌های دوخت لباس نظامی سپاه در مرحله نخست در مجتمع شهید کاظمی ارومیه روزانه ۱۰ هزار ماسک به همت قرارگاه حمزه سیدالشهدا تولید شد که طی هماهنگی با بسیج اصناف، تا به امروز شاهد فعالیت 40 کارگاه تولید ماسک در استان هستیم.

وی با بیان اینکه این دستکش‌ها در شرایط کاملا بهداشتی و استرلیزه تولید می‌شود، اعلام کرد: با توجه به تولید ماسک در سایر کارگاه‌های استان، پیشنهاد شده ماسک‌ها پس از تولید به منظور استرلیزه و توزیع، به معاونت غذا و داروی دانشگاه ارومیه تحویل داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول