اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

شرایط بحرانی دشت‌های تهران/کسری مخازن آب‌های زیرزمینی

در حالی که ورودی آب به سدهای پنج گانه تهران از ابتدای فروردین‌ماه جاری 90 میلیون متر مکعب بوده است، اما گزارشها حاکی از این است که بارش‌های مناسب دو سال گذشته نیز شرایط بحرانی دشت‌های استان تهران را بهبود نبخشیده است.

شرایط بحرانی دشت‌های تهران/کسری مخازن آب‌های زیرزمینی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرغم بارش‌های مناسب پارسال و امسال و ذخیره سازی مناسب سدهای پنج گانه تهران گزارشها حاکی از این است که دشت‌های استان تهران در یک وضعیت نامناسب قرار دارند و باید گفت: این وضعیت به مرحله بحرانی رسیده است.

بنابراین گزارش،در دو سال گذشته اگر چه گفته می‌شود که 15 میلیون متر مکعب باران در استان تهران باریده است و حجم ذخایر سدهای پنج گانه تهران را بهبود بخشیده، اما گزارشهایی که شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان متولی تامین آب تهران ارایه کرده است، نشان می‌دهد که وضعیت تمام دشت‌های استان تهران بحرانی است و با این بارش‌های دو سال گذشته نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

سید حسن رضوی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در مورد وضعیت سدهای پنج گانه تهران و دشت های استان تهران به خبرنگار فارس گفت:حجم ذخیره آب در پشت سدهای پنج گانه تهران در حال حاضر 685 میلیون متر مکعب است که هفت میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه جاری تاکنون 90 میلیون متر مکعب بارش داشته ایم و چون رژیم سدهای تهران برفی است با ذوب شدن برف ها این حجم ورودی آب به سدها بیشتر خواهد شد، گفت: اگر چه میزان بارش ها در دو سال گذشته مناسب بوده است، اما نسبت به پارسال کاهش 50 درصدی بارش‌ها را شاهد هستیم.

مدیر عامل آب منطقه ای تهران ادامه داد: اگر چه این بارش‌های دو سال گذشته باعث شده تا حجم ذخیره آب در پشت سدها ما را از لحاظ تامین آب با مشکل مواجه نکند، اما برای اینکه وضعیت دشت‌های استان که در طی سال‌های متمادی و خشکسالی طولانی رخ داده بارش‌های مناسب و ترسالی متمادی نیز این وضعیت را بهبود ببخشد.

رضوی با بیان اینکه متاسفانه کسری مخازن آب‌های زیر زمینی سالانه به 150 میلیون متر مکعب رسیده است و برداشت از آنها بیشتر از تغذیه آنها است، گفت:در دو سال گذشته 15 میلیون متر مکعب بارش داشتیم، اما این بارش‌ها نیز نمی‌تواند دشت‌های استان تهران را از این وضعیت خارج کند.

وی در مورد میزان ذخیره سدهای پنج گانه تهران گفت: در حال حاضر شاهد ذخیره 685 میلیون متر مکعب در پشت سدهای استان تهران هستیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول