اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جهش تولید نیازمند آموزش است

سیاست‌های جهش تولید، نیازمند آموزش در سطوح مختلف تولید بوده و ساختارهای سازگار باید طراحی و تدوین شوند.

جهش تولید نیازمند آموزش است

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: مجتبی باغدارنیا کارشناس آموزش و پرورش در یادداشتی نوشت: تفاوت رونق تولید (شعار سال 1398) و جهش تولید (شعار امسال)  در این است که رونق تولید به معنی افزایش تولید با یک شیب مناسب است، در حالی که در جهش تولید، سرعت و کیفیت تولید به یک مرتبه افزایش پیدا می‌کند.

با این تعریف مشخص می‌شود که روند آموزش‌های عمومی در رونق تولید به طور مداوم بوده اما در سال 1399 این آموزش‌ها باید تخصصی‌تر و از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار شود.

آموزش استفاده و حمایت از کالای ایرانی حائز اهمیت بوده اما مطلق نیست، بخش دیگری از این زنجیره به استانداردهای کمّی و کیفی قابل رقابت، ارتباط دارد که قطعا بعد از دستیابی به این استانداردها نوبت به آموزش آنها به تولید کنندگان است و این فرهنگ جاری نخواهد شد مگر با آموزش سریع و با کیفیت.

 بازارهای داخل در اختیار تولیدکنندگان قرار نخواهد داشت، مگر با شناخت دقیق از آموزش‌های صورت گرفته برای مردم. جهش تولید نیازمند جهش تقاضا برای کالای ایرانی است و آموزش‌های علمی و فناوری کشور باید به سمت این زنجیره جهش تشویق شوند.

باید با آموزش‌های کاربردی و علمی سریع در چارچوب برنامه‌های ترسیمی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و انتظارات به‌حق ملت به سمت تغییرات گام برداشته و متناسب با گام دوم  انقلاب اسلامی به سمت عمل‌گرایی حرکت کنیم.

سیاست‌های جهش تولید، نیازمند آموزش در سطوح مختلف تولید بوده و ساختارهای سازگار باید طراحی و تدوین شوند. جهش نیازمند شجاعت، نوآوری، شناخت فرصت‌ها و تهدیدهاست و با حداقل زمان، حداکثر بهره‌وری ایجاد می‌شود.

مردم در شرایطی سال جدید را آغاز کرده‌اند که در محاصره جنگ بیولوژیکی هستند. مدارس و فضاهای آموزشی کشور وادار به استفاده صحیح از فضای مجازی برای آموزش شده‌اند پس با استفاده از این فرصت می‌توان آموزش‌ها را از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار نمود و جهش این آموزش‌ها نباید درگیر و دار بوروکراسی قرار گیرد بلکه قدرت دسترسی به آموزش‌ها در فضای مجازی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات یا به صورت حضوری انجام پذیرد تا در جهش تولید سهیم بوده و بتوانیم به تحقق این شعار ارزشمند (جهش تولید) نایل آییم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول