اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کرونا را نمی‌توان با گفتاردرمانی شکست داد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کرونا را نمی‌توان با گفتار درمانی شکست داد،‌گفت: قرنطینه تهران تا زمان ریشه‌کنی ویروس و بازگشت به شرایط سفید ضرورت دارد.

کرونا را نمی‌توان با گفتاردرمانی شکست داد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در دویست و هفتمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: شیوع جهانی ویروس کرونا معضلی است که کارآمدی نظام‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورها را به چالش کشیده و در حال حاضر قدرتمند‌ترین اقتصادهای جهان نیز با تبعات سنگین این بیماری مواجه هستند.

وی گفت:‌سفره‌های مردم در حال حاضر به دلیل تحریم و مشکلات ناشی از آن کوچک‌تر شده و مردم دیگر تاب تحمل بار سنگین بیماری کرونا را ندارند. این ویروس در پیش چشم بی‌درایت برخی از مسؤولین وارد شده و اطلاع‌رسانی‌ها به صورت کامل انجام نمی‌گیرد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی 8 میلیون ایرانی به مسافرت می‌روند و ویروس به عمق دورترین مناطق کشور می‌کشانند در حالی که مسؤولین اقدام مؤثری انجام نمی‌دهند.

عضو شورای شهر تهران گفت: بهترین و فداکارترین پزشکان و پرستاران جانفشانی‌های زیادی کرده‌اند و متأسفانه برخی از آنها در چشم همه پرپر شدند ولی مسؤولان تنها به گفتاردرمانی و مدیریت آمار بسنده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت قدرت اجرایی لازم جهت مقابله با کرونا را ندارد، گفت: گفتاردرمانی و مدیریت آمار شکست کرونا را سبب نمی‌شود این ویروس را نمی‌توان با فرافکنی نابود کرد. جنگ با کرونا جنگی نابرابر و تمام عیار است و اگر همه وارد میدان نشوند فعالیت این ویروس همچنان ادامه می‌یابد.

عضو شورای شهر تهران  گفت:  اعلام آمار واقعی شیوع تلفات بیماری ضرورت دارد و اعلام تعطیلی عمومی و قرنطینه تا زمانی ریشه‌کنی ویروس و بازگشت به شرایط سفید ضروری است. اختصاص بودجه لازم برای اقدامات ریشه‌کنی ویروس نیز لازم است و باید شناسایی دقیق بیماران و ناقلان نیز انجام گیرد.

حق‌شناس تأکید کرد: دولت و ستاد بحران باید نگاه ویژه‌ای به نیازهای شهری پایتخت داشته باشند و بودجه لازم را به آن اختصاص دهند، بدون آنکه برای تأمین منابع به شهروندان فشار بیاورند و در باید واقع بودجه لازم برای بسیج امکانات اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول