اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تشخیص بیماری با اسکن هوشمند توالت

یک توالت هوشمند که می‌تواند علائم بیماری‌های مختلف در مدفوع و ادرار را تشخیص دهد، توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد ساخته شده است.

تشخیص بیماری با  اسکن هوشمند توالت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس و به نقل از دیلی‌میل، محققان دانشگاه استنفورد موفق به ابداع یک اسکن هوشمند توالت شده‌اند که ادرار و مدفوع انسان را اسکن کرده و به دنبال علائم بیماری‌های مختلف می‌گردد.

بررسی‌اسکن‌های صورت گرفته به کارشناسان کمک می‌کند تا به کمک داده‌های به دست آمده علائم بیماری‌هایی نظیر سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت را تجزیه و تحلیل کنند. 

سانجیو گامبیر، محقق ارشد این مطالعه و استاد رادیولوژی دانشگاه استنفورد می‌گوید: این فناوری به راحتی در کاسه توالت سوار می‌شود.

 این دستگاه شامل یک دوربین است که از ادرار و مدفوع فیلم می‌گیرد و سپس توسط الگوریتم‌ها برای ارزیابی ویژگی‌های فیزیکی پردازش می‌شود.

توالت هوشمند علائم هشدار دهنده اولیه بیماری جدی در مدفوع و ادرار را تشخیص می‌دهد؛ دوربین و حسگر به کار گرفته شده در این فناوری به تشخیص علائم ۱۰ بیماری کمک می‌کند.

طبق گفته تیمی که این ابزار را در دانشگاه استنفورد ساخته است، داده‌های به دست آمده برای تجزیه و تحلیل به یک سرور  امن سپرده می‌شوند.

محققان گفتند که فناوری به اصطلاح «توالت هوشمند» می‌تواند برای افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد شرایط خاصی هستند مفید باشد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول