اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

راهکار جنبش عدالتخواه دانشجویی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی طب نامه‌ای به رئیس بنیاد مستضعفان راهکاری درباره حمایت از اقشار ضعیف جامعه ارائه کرد.

راهکار جنبش عدالتخواه دانشجویی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس،  اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی طب نامه‌ای به پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان راهکاری درباره حمایت از اقشار ضعیف جامعه ارائه کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

‍ جناب آقای دکتر فتاح

ریاست محترم بنیاد مستضعفان

با سلام

همانطور که مستحضرید شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را برای تمامی اقشار جامعه به وجود آورده است. در این میان اما شاهدیم قشرهایی همچون کارگران روزمزد، دست‌فروش‌ها، زباله‌گردها، کودکان کار، پیک موتوری‌ها، کولبران کردستان و ده‌ها قشر دیگر با وجود اطلاع از خطرات ناشی از این ویروس و تأکیدات حاکمیتی مبنی بر خانه‌نشینی، چاره‌ای جز حضور در اماکن عمومی ندارند! چرا که قرنطینه خانگی برای آنها حکم مرگ تدریجی بر اثر گرسنگی و بی پولی را دارد!

از آنجا که این اقشار مشمول وام‌ها و کمک‌های دولت برای رفع مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا نمی‌شوند و در هیچ سازمان و شرکتی شاغل نیستند و به تبع آن تحت پوشش دائم هیچ نهاد حمایتی قرار نگرفته‌اند، لذا اکثرا از نبود اولیات زندگی رنج می‌برند و باوجود خطری که در مشاغل‌شان آنها را تهدید می‌کند، هنوز از حق بیمه محروم اند و در بسیاری از سوانح، هیچ نهاد یا صنفی برای حمایت از آن‌ها وجود ندارد!

از این رو اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در راستای تکلیف خود، با راه‌اندازی پویش سراسری "کرونای دیده‌نشده‌ها" با همکاری گروه‌های مختلف مردمی و دانشجویی در جهت انعکاس صدای اقشار ذکر شده و مشورت و گفت‌و گو با کارشناسان در راستای پیگیری راه‌حل‌های موجود و ارائه راهکارهای مناسب برای حمایت از این اقشار، راهکاری را به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌دهد:

طبق این راهکار بنیاد مستضعفان می‌تواند باتوجه به ظرفیت موجود و با مأموریت از طرف دولت به شناسایی و ساماندهی این افراد_ که حدود یک‌میلیون نفر می‌باشند_ در قالب تشکل‌های مردمی و استانی تحت پوشش خود بنیاد مستضفان بپردازد و  به این کسب‌وکارها سروسامان دهد. همچنین بنیاد می‌بایست باتوجه به تعطیلی این مشاغل بسته‌های حمایتی خود از جمله وام‌های قرض الحسنه یا بلاعوض را به این اقشار اعطا نماید.

لازم به ذکر است که این طرح برای بعد از فراغت کشور از این شرایط هم لازم است اجرا پیگیری شود. این اقشار میتوانند در قالب همان تشکل‌های مردمی و استانی تحت پوشش بنیاد مستضعفان به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهند.

امید است که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با استفاده از این راهکار به هدف اصلی خود یعنی همراهی مستضعفان بیش از پیش نزدیک شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول