اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس درباره اسرای فلسطینی به رژیم صهیونیستی هشدار داد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره عواقب ‌بی‌‌توجهی‌های رژیم صهیونیستی به زندگی اسرای فلسطینی هشدار داد.

حماس درباره اسرای فلسطینی به رژیم صهیونیستی هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شاکر عماره» از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای در سایه شروع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی درباره عواقب ‌بی‌توجهی‌های‌ رژیم صهیونیستی به اسرای فلسطینی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «صفا»، فرمانده جنبش مقاومت اسلام ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم بی‌توجهی به درخواست‌های داخلی و بین‌المللی مبنی بر آزادی اسرای فلسطینی، هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است.

فرمانده حماس در ادامه گفت که همزمان با شیوع کرونا رژیم اشغالگر از طریق تجاوز، بازداشت‌ و ترس‌افکنی در تلاش بوده تا مشکلات مردم فلسطین را دو چندان کند.

شاکر عماره در این ارتباط گفت: «اسرایی فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر در شرایطی فاجعه‌بار و توأم با ترس از ویروس کرونا به سر می‌برند» وی ادامه داد که رژیم صهیونیستی نیز هشدارها در خصوص شیوع این ویروس، دستور‌العمل‌های صادره در این زمینه را نادیده می‌گیرد حال آنکه اسرای فلسطینی به اقداماتی ویژه برای مقابله با این ویروس نیازمندند.

عماره درباره شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان هشدار داد و گفت که اگر یک زندانی مبتلا به کرونا شود، این یعنی کرونا در میان تمام اسرا منتشر خواهد شد.

فرمانده حماس خاطر نشان کرد، آنچه اوضاع کنونی را پیچیده کرده، این است که رژیم صهیونیستی به زندگی اسرا بی‌توجه است. و تاکید کرد که این رژیم با این اقدام خود در تلاش است تا رنج اسرا و همچنین نگرانی و وحشت خانواده‌های آنها را بیشتر کند.

شاکر عماره اشاره کرد که رژیم اشغالگر زندانیانی که مشکوک به کرونا هستند را در زندان‌های انفرادی حبس می‌کند بی‌آنکه اقداماتی بهداشتی انجام دهد. او همچنین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از درگیری کشورهای جهان با ویروس کرونا سواستفاده می‌کند تا حقوق مردم فلسطین را به نفع خود زیر پا بگذارد؛ حقوقی که طی سال‌های متمادی با مبارزه به دست آمده است.

فرمانده جنبش مقاومت اسلامی رژیم اشغالگر را «نژادپرست» خواند و تاکید کرد که این رژیم جز اندیشه جنایت در سر ندارد.

عماره ادامه داد که رژیم صهیونیستی تمام قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته است و  به زندانی کردن کودکان، جوانان و افراد مسن ادامه می‌دهد.

در همین ارتباط، به تازگی رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که یکی از زندانیان آزاد شده از زندان «عوفر» به کرونا مبتلاست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول