اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برپایی کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان قطعی نیست

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش برای آزمون دوره‌های متوسطه اول و دوم باید ساز و کار جدیدی بیندیشد، گفت: با توجه به اوضاع و احوال کشور برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس بعید است.

برپایی کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان قطعی نیست

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم اظهار کرد: توجه به بررسی های مختلف، قرار بر این شد تا  وزارت آموزش و پرورش با بررسی‌های مختلف پایان سال تحصیلی را اعلام و برای برگزاری آزمون‌ها ساز و کار تازه‌ای بیندیشد. 

وی برگزاری کلاس‌های حضوری را با توجه به اوضاع و احوال کشور بعید دانست و افزود: برای برگزاری کلاس‌های حضوری هم مردم قانع نمی‌شوند و هم برای حضور فیزیکی  امکانات و زیرساخت‌های لازم برای فاصله دانش‌آموزان با توجه به  پروتکل بهداشتی در مدارس وجود ندارد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به توصیفی بودن ارزشیابی دانش‌آموزان ابتدایی نیاز به آزمون نبوده و معلمان می‌توانند ارزشیابی را بدون آزمون مشخص کنند، گفت: قرار بر این شد که وزارت آموزش و پرورش روشی را انتخاب کند که بتواند آزمون‌های دوره متوسطه اول و دوم را نیز برگزار کند.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش برای آزمون دوره‌های متوسطه اول و دوم باید ساز و کار جدیدی بیندیشد، افزود: آموزش و پرورش باید  برای برگزاری آزمون آنلاین یا برگزاری آزمون حضوری با توجه به پروتکل بهداشتی برنامه‌ریزی کند. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش برخی از مدارس مانند مدارس استثنایی، هنرستان‌ها و دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای به صورت عملی بوده و باید به‌صورت حضوری برگزار شود، تصریح کرد: برای آموزش به دانش‌آموزان این مدارس، آموزش مجازی پاسخگو نیست، لذا پیشنهاد شد در سال تحصیلی  ۹۹ - ۱۴۰۰ قبل از اینکه دانش‌آموزان به پایه بالاتر روند، با  آموزش حضوری عقب‌ماندگی آموزشی این دسته از دانش‌آموزان جبران شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی کنکور ۹۹ توسط نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور وزیر علوم و سازمان سنجش گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات از وزیر علوم و سازمان سنجش خواست تا سریعاً بهترین روش را برای برگزاری کنکور در تابستان انتخاب کند.

وی با بیان اینکه طرح سؤال  ۸۰ درصد، از آموزش صورت گرفته در کلاس درس، در کنکور امکانپذیر نیست، افزود: علاوه بر دانش‌آموزان امسال، دانش‌آموزان سال‌های گذشته نیز داوطلب حضور در کنکور هستن که به همین دلیل باید ساز و کار دیگری برای این موضوع اندیشیده شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول