اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آزمایش 800 کانتینر محموله کشاورزی در مراکز قرنطینه گیاهی گمرکات آذربایجان‌ غربی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ غربی گفت: در 15 روز نخست امسال، ماموران فنی قرنطینه نباتی در گمرکات مرزی استان، اقدام به آزمایش بیش از ۸۰۰ کانتینر محموله صادراتی، وارداتی و ترانزیتی کرده‌اند.

آزمایش 800 کانتینر محموله کشاورزی در مراکز قرنطینه گیاهی گمرکات آذربایجان‌ غربی

جعفر وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اقدامات اصولی گمرکات استان و سازمان جهاد کشاورزی برای حفظ سلامت محصولات وارداتی و صادراتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه، کارشناسان آزمایشگاهی جهاد کشاورزی با حضور مستمر در قرنطینه نباتی مرزهای بازرگان ماکو، صنم بلاغی پلدشت، رازی خوی، سرو ارومیه، تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت ارائه خدمات کرده اند.

وی گفت: در این مدت بیشترین صادرات از مرز زمینی تمرچین و بیشترین واردات از مرز ریلی رازی بوده است که در این بازه زمانی مقدار 8 هزار و 857 تن صادرات و 8 هزار و 205 تن واردات محموله کشاورزی انجام گرفته است که در بیش از ۸۰۰ کانتینر حمل و جابجا شده‌اند و محموله‌ها مورد بررسی آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای قرار گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: عمده محموله صادراتی کشاورزی عبارتند از خرما، کشمش، پسته، هندوانه، سیر، گوجه فرنگی و بیشترین حجم واردات را موز، بذر ذرت و ماشک تشکیل می‌دهد.

وحدت تصریح کرد: هدف از بازدید محموله‌های کشاورزی، جلوگیری از ورود هرگونه آفات و بیماری‌های خطرناک قرنطینه‌ای به کشور بوده و این در حالی است که در استان ۸ مرکز قرنطینه نباتی فعال وجود دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول