اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی به طور کامل محقق نشد

معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: اعزام هزار و ۸۰۰ دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج در سال ۹۸ پیش‌بینی شده بود که در عمل هزار و ۲۵۰ نفر اعزام شدند.

برنامه اعزام دانشجویان دکترا به فرصت مطالعاتی به طور کامل محقق نشد

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: ظرفیت فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکترا ۶ ماهه اعلام می‌شود و در مجموع طبق برنامه سازمان امور دانشجویان برای سال ۹۸ اعزام هزار و ۸۰۰ نفر دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی داخل و خارج پیش‌بینی شده بود که به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود منابع مالی این برنامه کمتر از پیش‌بینی عملیاتی شد.

وی گفت: در مجموع در سال ۹۸ برنامه اعزام هزار و ۲۵۰ نفر از دانشجویان به فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور عملی شد که البته برخی دانشجویان از اعزام منصرف می‌شوند و در آخر سال هم شرایط ویژه‌ای در کشور ایجاد شد.

وی گفت: برای تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج دانشجویان دکترا، نیازمند منابع مالی بیشتری بودیم و از این رو از بانک مرکزی درخواست اعتبار جدیدی در این بخش را داشتیم که بتوانیم این برنامه را در نیمه دوم سال ۹۸ عملیاتی کنیم و سهمیه‌های جدیدی را اضافه کنیم که البته این بودجه تامین نشد.

*تهیه برنامه اعزام‌ها در سال ۹۹ 

صدیقی تصریح کرد: برنامه سازمان امور دانشجویان برای اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی در سال ۹۹ هنوز نهایی نشده است و در آینده اعلام می‌شود.

انتهاء پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول