اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فعالیت 402 گروه جهادی تخصصی درمانی برای مبارزه با کرونا در کرمانشاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 402 گروه جهادی تخصصی درمانی و بهداشتی در قالب گروه‌های 2 نفره و پنج نفره در خدمت نظام سلامت استان در راستای مقابله با کرونا بوده است.

فعالیت 402 گروه جهادی تخصصی درمانی برای مبارزه با کرونا در کرمانشاه

کامران هزارخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از تاریخ 15 اسفندماه 98 تا به امروز در راستای مقابله با کرونا، اظهار داشت: از ابتدای کار، گروه‌های جهادی و بسیج در سطح محلات و شهرستان‌های استان به تفکیک، یک‌سری اقدامات را همگام با ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا انجام داده‌اند.

وی به ضدعفونی حدود 13 هزار و 673 نقطه از استان اشاره کرد و گفت: بسیج نسبت به ضدعفونی مساجد، اماکن مذهبی، اماکن عمومی، بیمارستا‌ن‌ها، ترمینال‌ها، معابر، بانک‌ها، عابر بانک و جاهایی که عبور و مرور مردم است، اقدام کرده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه، از توزیع 6 هزار و 653 بسته اقلام بهداشتی و ضدعفونی خبر داد و افزود: 140 هزار ماسک و 30 هزار جفت دستکش بین مردم به خصوص محله‌های فقیرنشین، حاشیه‌نشین و روستاها توزیع شده است.

وی در خصوص توزیع مواد ضدعفونی کننده سطوح در استان نیز، گفت: حدود 86 هزار لیتر تا به امروز در سطح استان توزیع شده به طوریکه روزانه 5 هزار بطری نیم‌لیتری از این مواد ضدعفونی در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

هزارخانی تصریح کرد: 402 گروه جهادی تخصصی درمانی تا به امروز در قالب گروه‌های 2 نفره و پنج نفره زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی در استان، بکارگیری شده است.

شرکت 11 هزار و67 نفرروز در گروه‌های جهادی، توزیع 11 هزار و 671 بروشور برای آگاهی مردم و آموزش چهره به چهره عمومی 12 هزار و 500 نفر از دیگر اقدامات مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در این ایام بوده، که هزارخانی به آن اشاره کرد.

وی اشاره‌ای نیز به فعالیت این سازمان در حوزه تولید داشت و گفت: با فعالسازی 22 کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه 33 هزار ماسک، این نوید را به مردم استان می‌دهیم  که در آینده در عرصه‌های تولید به صورت جهادی در خدمت آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج استان تا نابودی کامل این ویروس منحوس در کنار مردم هستند، تصریح کرد:  به فرمایش مقام معظم رهبری این را به عنوان یک رزمایش در سالی که به عنوان جهش تولید است در دستور کار داریم و در خدمت مردم هستیم.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول