اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا | هشدار دو مقام اسپانیایی درباره آینده اتحادیه اروپا

سخنگوی دولت اسپانیا و وزیر کشاورزی این کشور در اظهاراتی جداگانه هشدار دادند، اگر اتحادیه اروپا نتواند پاسخی مشترک برای مقابله با ویروس کرونا تدوین کند، آینده این اتحادیه به خطر می‌افتد.

کرونا | هشدار دو مقام اسپانیایی درباره آینده اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو مقام اسپانیایی ضمن تاکید بر نیاز مبرم این کشور به کمک اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا و انتقاد از تعلل اتحادیه اروپا هشدار دادند، آینده ااین تحادیه در خطر قرار گرفته است.

به نوشته رویترز، «ماریا خسوس مونترو» سخنگوی دولت اسپانیا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آنتنا ۳» این کشور هشدار داد، اگر اتحادیه اروپا نتواند اقدام دسته جمعی و مشترک برای مقابله مناسب با شیوع ویروس کرونا انجام دهد، اعتماد اروپاییها به اتحادیه از دست خواهد رفت.

مونترو گفت: «ما (اسپانیا) به کمک کشورهای دیگر نیاز داریم و دلیل اولیه تشکیل جامعه اروپایی (اتحادیه اروپا) هم بود. بعد از یک جنگ فیزیکی (در دوره جنگ جهانی دوم) جامعه اروپایی تاسیس شد و حالا ما در یک جنگ علیه همه گیری (کرونا) قرار داریم».

«لوئیز پلاناس» وزیر کشاورزی اسپانیا هم در مصاحبه با شبکه «سور رادیو» هشدار داد که بحران کرونا آینده اتحادیه اروپا را در معرض خطر قرار داده است.

پلاناس گفت: «این یک موضوع سرنوشت ساز است و موضوع آینده اتحادیه اروپا در میان است».

پیش از این «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در یادداشتی در روزنامه گاردین نوشته بود که جنگ علیه ویروس کرونا آینده اتحادیه اروپا را با خطر مواجه کرده است.

به گفته نخست‌وزیر اسپانیا، «همبستگی میان اروپایی‌ها یکی از اصول معاهدات اتحادیه اروپا است و چنین چیزی در برهه‌های این چنینی نمود پیدا می‌کند. بدون همبستگی، انسجامی وجود نخواهد داشت و نبود انسجام، موجب سرافکندگی است و اعتبار پروژه [اتحادیه] اروپا به میزان زیادی صدمه خواهد دید».

هشدارهای درباره آینده اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که طبق اعلام وزارت بهداشت اسپانیا تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۴۶۶۹۰ نفر و تعداد قربانیان به ۱۴۵۵۵ تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول