اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دعایی که امام علی (ع) برای امشب سفارش کرد +فیلم

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با اشاره به بهترین اعمال در شب نیمه شعبان گفت: امشب، شب انس با امام عصر (عج) است. شبی است که اهل بیت (ع) به آن عنایت داشتند.

دعایی که امام علی (ع) برای امشب سفارش کرد +فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) بهترین اعمال امشب(نیمه شعبان ۱۴۴۱ هجری قمری) را دعا، نماز،‌ زیارت امام حسین (ع) و استغفار توصیف کرد و بیان داشت: امشب، شبی است که درهای رحمت الهی باز است. امشب، شب توجه و توسل است.

وی با اشاره به سفارش امام علی (ع) برای خواندن دعای خضر نبی (*) در شب نیمه شعبان افزود: کمیل بن زیاد می‌گوید: با مولایم امیرالمومنین علی (ع) در مسجد بصره نشسته بودم و گروهی از اصحاب نیز همراه آن حضرت بودند، پس بعضی از آنان از ایشان سؤال کردند که معنای این فرمایش خداوند: «که در این شب هر امری با حکمت معین شود» چیست؟

حجت‌الاسلام کفیل ابراز داشت:‌ امام علی (ع) فرمودند: «مراد، شب نیمه شعبان است. قسم به آن کس که جان علی در دست اوست، هیچ بنده‌ای نیست؛ مگر اینکه تمام خیر و شری که در طول سال تا شب نیمه شعبان آینده بر او می‌گذرد، در آن شب برای او تقسیم  می‌شود و هیچ بنده‌ای نیست که این شب را با شب زنده‌داری سپری کند و دعای حضرت خضر (ع) را بخواند؛ مگر اینکه اجابت شود».

سخنان حجت‌الاسلام کفیل درباره بهترین اعمال در شب نیمه شعبان را بشنوید:

 

 

وی ادامه داد: بهترین نماز، برای چنین شبی، خواندن نماز جعفر طیار است. نمازی که بعد از نمازهای یومیه و نافله، با فضیلت‌ترین نماز است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با تأکید بر اینکه طبق راوایات، هر سائلی امشب دست نیاز به بارگاه احدیت دراز کند، جواب خواهد گرفت، ادامه داد: شب نیمه شعبان، شب انس با امام عصر (عج) است؛ شبی است که اهل بیت (ع) به آن عنایت داشتند. بیایید امشب تصمیم بگیریم قدمی برای ظهور حضرت (عج) برداریم.

*پی‌نوشت: مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می‌فرمود: در روایت آمده است که دعای کمیل، دعای حضرت خضر (ع) است که حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) خوانده و کمیل شنیده و از حضرت درخواست کرده که آن را به او تعلیم کند و حضرت آن را به ایشان آموخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول