اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

950 هزار هکتار از اراضی ملی مشمول عملیات کاداستر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در سال 98 موفق شدیم 950 هزار هکتار عملیات کاداستر اراضی ملی در استان هرمزگان را انجام برسانیم.

950 هزار هکتار از اراضی ملی مشمول عملیات کاداستر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی منابع طبیعی هرمزگان، امید ذاکری صبح امروز با اشاره به اجرای عملیات کاداستر در هرمزگان اظهار داشت: طی سال 98، 950 هزار هکتار عملیات کاداستر در راستای پیشگیری از تصرفات وانجام حفاظت فنی و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی  انجام شده است.

وی افزود: حفاظت و پیشگیری از تصرف اراضی ملی و شفاف‌سازی مالکیت‌های  اراضی در بخش‌های مختلف از جمله جنگل، مرتع و بیابان از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است چراکه برای تشخیص دقیق و صحیح اراضی ملی و مستثنیات استان اجرای این طرح ضروری و اولویت اول این اداره کل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بیان داشت: از 950 هزار هکتار عملیات کاداستر، حدود 934 هزار هکتار اسناد تبدیلی شامل اسناد دفترچه ای طی 77 فقره تبدیل به اسناد تک برگ همراه با  اصلاح و بازنگری این اسناد بوده است.

ذاکری تصریح کرد: در  سال گذشته 7 هزار و 816 هکتار اسناد اخذ شده جدید نیز در 4 فقره صادر شد و از این میزان یک فقره سندساحلی هم برای اولین بار جهت اراضی ساحلی در شهرستان بندرعباس در راستای قانون اراضی مستحدث و ساحلی و دستورالعمل‌های صادره به میزان 900 هکتار اخذ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر و شناسایی نقاط بحرانی و حساس، میزان تصرف در اراضی ملی و  منابع طبیعی در استان در سال گذشته با عنایت به رویکرد پیشگیرانه یگان حفاظت از منابع طبیعی استان، کاهش چشمگیری داشته است.

وی با تشکر از تلاش‌های بی‌دریغ همکاران یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای گشت‌زنی نوروزی گفت: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از اولویت‌های مهم ما در سال 99 است و برای این هدف گشت یگان حفاظت به‌صورت شبانه‌روزی در سراسر استان فعال بوده و پرسنل پرتلاش یگان با تمام تلاش خود در راستای صیانت از عرصه‌های طبیعی پای کار هستند.

ذاکری گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی تعطیل‌شدنی نیست و با توجه به حساسیت عموم به جلوگیری از تخریب طبیعت، هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند هرگونه تعرض به منابع طبیعی را به شماره تلفن  1504 امداد و جنگل اطلاع دهند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن به‌صورت حضوری موضوع را رسیدگی نمایند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول