اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

شاهکار گروه‌های جهادی

نیروهای داوطلب در بحران‌های قبلی، خطر ویژه‌ای اقدامشان را تهدید نمی‌کرد، اما در مقابله با کرونا، هم نیروی جهادی و هم خانواده‌شان در معرض خطر ابتلاء قرار داشتند.

شاهکار گروه‌های جهادی

خبرگزاری فارس ـ گروه اندیشه: گروه‌های جهادی در بحران کرونا هم مثل بقیه بلایای دیگری که جامعه را گرفتار می‌کند، پیشرو بودند. البته به لحاظ کمی و کیفی رشدی را در این حضور شاهد بودیم.

به لحاظ کمی در ماجرای کرونا، تقریبا همه کشور درگیر این ویروس شد و تمام نیروهای جهادی که مثلا در سیل و زلزله در یک یا چند منطقه متمرکز بودند، در این زمان، در تمام کشور پراکنده شدند.

اگر می‌شد مقایسه‌ای میان تعداد نیروهای داوطلب از گذشته تا به حالا کرد، جایگاه این نکته روشن خواهد شد که به لحاظ کیفی، سطح خطرپذیری نیروهای جهادی، رشد چشمگیری داشت. نیروهای داوطلب در بحران‌های قبلی، خطر ویژه‌ای آنها را در منطقه اقدامشان تهدید نمی‌کرد، اما در مقابله با کرونا، هم نیروی جهادی و هم خانواده‌شان در معرض خطر ابتلاء قرار داشتند.

این مساله می‌توانست، حضور این نیروها را برای مشارکت به شدت کاهش دهد. اما الحمدلله‌،‌ با اراده‌ای که ملت از خود نشان داد، این مساله نتوانست مانع رزمایش عمومی مردم شود و آحاد مردم در یک اقدام فراگیر و خودجوش به میدان آمدند و گل کاشتند. 

در این میان حضور طلاب جهادی خیلی چشمگیر بود. هم از جهت پیشروی طلبه‌ها در عرصه‌های خدمت‌رسانی جهادی و هم تنوع این حضور که ابایی از هیچ خدمتی به مردم و بیماران نداشتند، بسیار قابل تقدیر بود؛ حضوری که مورد خشم دشمن هم قرار گرفت و تلاش کردند علاوه بر حاشیه‌سازی و روایت‌های نادرست از این حضور خداپسندانه و در خدمت مردم، به تقابل میان جریان‌های مختلف خدمت‌رسانی بپردازند. تقابل میان طب اسلامی و طب مدرن از همین قسم بود.  

هادی علم الهدی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول